قدس آنلاین- بجنورد- سمانه محمدزاده ثانی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی بر برخورد قاطع با تخلف های بهداشتی در حوزه دامپزشکی تاکید کرد و گفت: دامپزشکی اجازه ندهد عده ای سودجو و زیاده خواه با تخلف خود و فرار از قانون، سلامتی مردم را به خطر اندازند.

دامپزشکی اجازه تخلف سودجویان و فرار از قانون ندهد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمدتقی ایرانی در دیدار مدیرکل دامپزشکی این استان، سلامت مردم را اولویت نخست جامعه دانست و با اشاره به مصلحت اندیشی غیرضروری برخی دستگاه ها که اجرای قانون را به تأخیر می اندازد، تصریح کرد: رسالت اصلی و وظیفه کاری دامپزشکی هم حفظ سلامت آحاد جامعه است و در این راه نباید از اعمال قانون و برخورد جدی با متخلفان چشم پوشی کرد.

وی همچنین با اشاره به وظایف خطیر و گسترده دامپزشکی در ابعاد گوناگون، فعالیت در این حوزه کاری را بسیار ارزشمند توصیف کرد و برای اختصاص اعتبارات مناسب به دامپزشکی استان و رایزنی در این خصوص هم قول مساعد داد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی نیز با اشاره به شرح وظایف قانونی دامپزشکی در سه حوزه صیانت از سرمایه دامی، تحقق امنیت غذایی و حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه، به دشواری های این حرفه اشاره کرد و با اظهار گلایه از متناسب نبودن اعتبارات و امکانات این سازمان با وظایف قانونی آن، بهره مندی دامپزشکی از درصد ناچیزی از اعتبارات فصل سلامت کشور یا اجرای طرحی مشابه طرح تحول سلامت را در حوزه دامپزشکی خواستار شد.

دکتر سیدمحمدمهدی احمدی با افزودن این که سهم دامپزشکی استان از اعتبارات ملی فقط برای پرداخت غرامت به دامدارانی است که به دلایلی دام آن ها حذف و معدوم می شود، مطالبه این اداره کل از استانداری و سازمان برنامه و بودجه را تزریق اعتبار برای امور هزینه ای برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.