قدس آنلاین: مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد مقدس باید برند بهترین‌ها در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی و میزبانی باشد، گفت: شهر امام رضا(ع) در اهداف بلند مدت مقام معظم رهبری در اُفُق 1404 باید برترین باشد.

شهر امام رضا(ع) باید برند بهترین‌ها در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی و میزبانی باشد

به گزارش قدس آنلاین، سیدحمید موسوی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: ایام دهه آخر صفر یکی از زمان‌های خاص سال است و این ایام فرصتی ویژه برای مشهدی‌ها است تا بتوانند میزبانی باشکوهی از زائران پیاده امام رضا(ع) داشته باشند.

وی افزود: در تمامی شهرها و استان‌های کشور خدماتی از سوی مجموعه‌های مختلف دولتی، غیردولتی و مردمی ارائه می‌شود، اما در خراسان رضوی و مشهد باید وظیفه ترویج فرهنگ رضوی را هم اضافه کرد و با این دیدگاه تمامی مدیران، مسئولان و عموم مردم باید با رفتار و عملکرد مناسب و برنامه‌ریزی درست چهره زیبای این شهر مقدس را نشان دهیم.

مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد مقدس باید برند بهترین‌ها در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی و میزبانی باشد، خاطرنشان کرد: شهر امام رضا(ع) در اهداف بلند مدت مقام معظم رهبری در اُفُق 1404 باید برترین باشد.

موسوی تصریح کرد: همه ساله در کربلای معلی رویداد عظیمی را در ایام اربعین حسینی شاهد هستیم و مشابه و امتداد این رویداد را در ایام شهادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس شاهد هستیم و باید برندی ایجاد کنیم تا با استفاده مطلوب از ظرفیت‌های موجود برترین میزبانی را از مهمانان ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) داشته باشیم.

وی تأکید کرد: استانداری خراسان رضوی از سال گذشته با همکاری شهرداری مشهد و کمک بسیج، مساجد و عموم مردم حرکت مردمی ثبت نام از خادمان افتخاری حریم رضوی را در قالب طرح جهاد خدمت آغاز کرده است و خوشبختانه این طرح با استقبال پروشور مردم مهمان‌نواز مشهد همراه بوده است.

مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی درباره فضاهای تأمین شده در جهت اسکان زائران پیاده امام رضا(ع) در ایام دهه آخر صفر، بیان کرد: از سوی شهرداری مشهد برای اسکان زائران پیاده به ویژه در حالت اضطراری 10 مکان در نظر گرفته شده است که ظرفیت آن‌ها 3500 نفر شب بوده و سال گذشته حدود 10 هزار نفر در آن‌ها سکونت داشتند؛ همچنین اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم 200 مدرسه را برای خدمات رسانی در امر اسکان زائران پیاده امام رضا(ع) در ایام دهه شفاعت آماده کرده است.

موسوی در رابطه با بزرگترین کاروان‌های تشرف یافته به حرم مطهر رضوی در ایام دهه آخر صفر سال گذشته، گفت: بزرگترین کاروان ورودی استانی سال گذشته از نیشابور با 3 هزار نفر (کاروان ولایت) بود و بزرگترین کاروان خارج از استان نیز از شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی با 800 نفر (کاروان حضرت علی بن موسی الرضا(ع)) بود و بزرگترین کاروان خارج از کشور هم از عراق با 350 نفر (کاروان شمس الشموس(ع)) بود.

وی افزود: برای امسال ظرفیتی برای اسکان مردمی نیز در نظر گرفته شده که برای این نوع از اقامتگاه‌ها برخی استانداردها مطرح بوده که با توجه به آن‌ها متقاضیان به خدمات رسانی به زائران پیاده در این حوزه می‌توانند وارد عمل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.