قدس آنلاین/ احمدرضا صباغی: معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به قدس تأکید کرد دولت در برابر اقدامات حقوقی و تعرض به دارایی‌های کشورمان از سوی آمریکا مقابله به مثل خواهد کرد.

با اقدامات حقوقی جاسوسان آزاد شده علیه ایران مقابله به مثل می‌کنیم

وی افزود: اگرموضوع شکایت جاسوسان آمریکایی آزاد شده از ایران علیه نظام صحت داشته باشد و آنها بخواهند در این زمینه اقدام کنند، آمریکایی‌ها باید در انتظار اقدام متقابل نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.
حجت الاسلام مجید انصاری درنشست خبری که در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد همچنین در مورد اقدامات دولت در جهت اجرایی کردن سیاست‌های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده‌اند گفت: این قانون در وزارت کشور در حال تطبیق با سیاست‌های ابلاغی رهبری و همچنین قوانین مادر است و براساس پیش‌بینی‌هایی که انجام داده‌ایم روند بررسی این قانون در دولت تسریع شده و پیش‌بینی می‌شود که سرعت رسیدگی به این لایحه در مجلس نیز سرعتی مطلوب داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بد عهدی آمریکایی در موضوع اجرای برجام گفت: برجام دستاوردهای فراوانی را برای کشور داشته است ولی باید این واقعیت راهم بپذیریم که آمریکا بد عهد است و این بدعهدی روند اجرا شدن برجام را کند کرده است.
انصاری با اشاره به اینکه با اجرا شدن برجام میزان تولید و صادرات نفت کشورمان با افزایشی چشمگیر روبرو بوده است گفت: برجام آثار مثبت حقوقی خوبی برای کشورمان در سطح جهانی داشته است. وی اشاره‌ای هم به موضوع آزادی مطبوعات و رسانه‌ها داشت وگفت: دولت یازدهم به طورعام ومعاونت حقوقی ریاست جمهوری به طور خاص در دفاع از آزادی مطبوعات و رسانه‌ها در کشور نقش مهمی دارند و سیاست دولت تدبیر وامید همین است.
انصاری در بخش دیگری از سخنان خود به فساد 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و افزود: بخشی از مبلغی که به عنوان اختلاس در این موضوع یاد می‌شود معوقات بانکی بوده است که دولت یازدهم در تلاش است مبالغ اختلاس شده ومعوقات بانکی را از یکدیگر تفکیک کند تا در مسیر استیفای حقوق ملت گام بردارد ودولت یازدهم در مسیر مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی را نمی‌شناسد.
معاون حقوقی رئیس جمهور درباره برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر تغییرات در کابینه دولت و همچنین اعضای دفتر رئیس جمهور اظهار کرد: برنامه تغییر دیگری تاکنون در دستور کار دولت نبوده است و مسائل مطرح شده صرفا گمانه زنی رسانه‌ای است.
وی افزود: برخی این گونه اخبار را با چاشنی تخریب و با طرح مسائل از جمله تابعیت مظاعف راجع به برخی از اعضای دولت همراه کردند که در همین زمینه نیز وزیر اطلاعات تاکید کردند که هیچ مدیر دو تابعیتی در دولت حضور ندارد و این موضوع بیشتر با انگیزه تخریب و  تشویش اذعان عمومی انجام می‌شود.
انصاری همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دولت از نمایندگانی که در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی اتهاماتی به آنها وارد کرده‌اند، شکایت می‌کند اظهار کرد:  با کمال تأسف بدون رعایت اخلاق و انصاف اتهاماتی علیه شخصیت‌های خدوم و با سابقه درخشان انقلاب و نظام مطرح شد، اما اکثریت نمایندگان مجلس بی اعتنا به فضا سازی ها و تعبیرها رای مثبت به وزرا دادند و در حقیقت رأی نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی دولت پاسخ به بداخلاقی‌هایی بود که در روند بررسی صلاحیت آنها شکل گرفته بود.
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه معاونت حقوقی ریاست جمهوری شکایتی علیه برخی از رسانه ها در مسائل مختلف مطرح کرده است؟ اظهار داشت: دولت برای دفاع از اصل آزادی رسانه ها بسیار خویشتن داری از خود نشان داده است و به همین دلیل نیز به شدت از سمت برخی رسانه هایی که رعایت قانون و حدود اخلاق و انصاف را نمی کنند مورد اتهام و تخریب قرار گرفته اند. به گونه ای که حجم تخریب ها و حجمه ها علیه دولت و رئیس جمهور به هیچ وجه قابل مقایسه با دولت های گذشته نیست.در عین حال با خویشتن داری و صبوری دولت سعی کرده است که از فواید بسیار زیاد آزادی رسانه  به خاطر برخی بداخلاقی ها و تخریب ها  چشم پوشی نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    شما که دیپلماسی لبخند سر لوحه کارتونه لطفا پولایی که بلوکه شدس رو زنده کنید . مقابله به مثل پیش کش