قدس آنلاین- تبریز: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرایی نشدن آزادراه تبریز- مرند -بازرگان ۱۸ ماه بعد از کلنگ‌زنی برای مردم ما بسیار ثقیل بوده و به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

اجرایی نشدن آزادراه تبریز- مرند -بازرگان ۱۸ ماه بعد از کلنگ‌زنی برای مردم ما بسیار ثقیل است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  احمدعلیرضا بیگی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر کشور تشکیل شد، بر لزوم تامین فاینانس آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان تاکید کرد و اظهار داشت: این آزاد راه را کلنگ زده ۱۸ ماه پیش که هنوز اجرایی نمی‌شود و این در شان مردم استان آذربایجان‌شرقی نیست.

وی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: چرا تعرفه تراکتور مشمول تعرفه خودرو نمی‌شود و این تعرفه ۵ درصدی در واقع تشویق کننده واردات تراکتور است.

استاندار پیشین آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات تولید فولاد در استان از بیکاری ۷۵۰ نفر از کارگران فولاد بناب خبر داد.

بیگی با بیان اینکه صادرکننده باید دارای حرمت و جایگاهی ویژه باشد، متذکر شد: ملاحظه می‌کنیم صادر کننده ما را به ساختمان گمرک راه نمی‌دهند؛ وقتی مشکل سامانه حل نشده صادرکنندگان مجبور می‌شوند به شکل حضوری به گمرک مراجعه کنند و این مراجعه حضوری نباید موجبات بی‌احترامی به آنها را فراهم آورد.

شهاب‌الدین بی‌مقدار دیگر نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نیز گفت: تا زمانی که وضع موجود را اصلاح نکنیم دست بخش خصوصی بسته است و با این اوصاف مایوس می‌شوند و ترجیح می‌دهند سرمایه خود را به جای سرمایه‌گذاری در بخش تولید و عمران در بانک‌ها بخوابانند و یا در کشورهای خارجی سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه توسعه استان‌ها نیازمند افزایش اختیارات استانی است تا روند تکمیل و اتمام پروژه‌ها تسریع یابد، ادامه داد: قانون سرمایه‌گذاری خارجی را ما بررسی می‌کنیم و از دستگاه‌ها انتظار داریم پیشنهادات لازم را در این ارتباط ارائه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.