گیلان- قدس آنلاین- مریم رفیعیان: علی منتظری در گردهمایی مدیران ارشد صنعت، معدن و تجارت که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه گیلان برای چهارمین بار افتخار میزبانی وزیر صنعت معدن و تجارت را دارد اظهار داشت: گیلان در حوزه صنعت سابقه درخشانی دارد.

گیلان در حوزه صنعت سابقه درخشانی دارد

   وی با بیان  اینکه در دولت تدبیر و امید بالغ بر 25 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنعت با بیش از 650 مورد پروانه بهره برداری انجام شده است افزود:  در گیلان با تشکیل کار گروه رفع موانع تولید  طرح های بزرگی به بهره برداری رسیده است.

     رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر اینکه استان بیش از 2 هزار و 600 واحد صنعتی فعال  دارد تصریح کرد: در واحدهای صنعتی مذکور بالغ بر 87 هزار نفر اشتغال دارند.

     منتظری با ابزار اینکه گیلان گام های مثبتی در خصوص توسعه صنعت در استان برداشته شده است خاطرنشان کرد: گیلان در حوزه صنعت، اقتصاد پویایی دارد.

    وی با اشاره به شاخص های مهم استان در بحث کشاورزی ،گردشگری، دارا بودن منطقه آزاد و  ظرفیت های توسعه صنایع سلولزی و نیروی انسانی اعلام کرد: ظرفیت ها و مزیت های گسترده گیلان موجب جذب سرمایه گذاری در استان می شود.

    رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه گیلان در بحث تولید دارو از استان های برتر کشور است بیان کرد: گیلان بالغ بر 200 واحد فعال در حوزه پوشاک دارد.

    منتظری با تاکید بر ظرفیت های گسترده معدنی در گیلان خاطرنشان کرد: گیلان در حوزه های مختلف صنعتی و معدنی پیشرفت چشمگیری را در چند سال اخیر کسب کرده است.

  وی از صادرات چشمگیر کیک و کلوچه گیلان خبر داد و افزود: گیلان قطب تولید و صادرات کیک و کلوچه است. وی همچنین از توانمندی گیلان در بخش صنایع غذایی، صنایع دارویی ضدسرطانی، صنایع سلولزی، صنایع معدنی، صنایع شیمایی، صنایع نساجی و پوشاک، صنایع ماشین سازی، فلزی، قطعه سازی، فولاد در گیلان خبر داد.

           

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.