۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 475319

قدس آنلاین - کرمان - مسئول گشت ویژه پسماندهای شهرداری کرمان در نشست هم‌اندیشی با معاونان خدمات شهری مناطق چهارگانه شهر کرمان، اظهار کرد: طبق ماده 8 قانون پسماند، مبحث 4 مقررات ملی ساختمان و شیوه نامه نگهداری موقت زباله ماده 8 قانون پسماند، مجتمع‌های مسکونی باید مکانی را تحت عنوان نگهداری موقت زباله داشته باشند.

داشتن مکان درمجتمع‌های مسکونی جهت نگهداری موقت زباله

زهرا شعاعی مسئول گشت ویژه پسماندهای شهرداری کرمان دراین نشست با بیان اینکه برخی مجتمع‌های مسکونی چهارچرخ مخصوص نگهداری موقت زباله دارند، گفت: همه مجتمع‌ها باید برای تحویل زباله خود چهارچرخ تهیه کنند و طبق قانون چهارچرخ‌های مذکور باید داخل مجتمع قرار داده شوند؛ قرار دادن آن خارج از مجتمع خلاف قانون است.

وی تصریح کرد: ساکنان مجتمع‌های مسکونی باید زباله‌های خود را از ساعت ۹ شب به بعد (طبق شب‌های تعیین شده برای جمع‌آوری) داخل چهارچرخ‌ها قرار دهند تا توسط خودروهای حمل زباله جمع آوری شوند.

مسئول گشت ویژه پسماندهای شهرداری کرمان در ادامه اظهار کرد: زمین‌های خالی بلاصاحب به سبب زباله ریز بودن یکی از معضلات اصلی شهر محسوب می‌شوند که باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

شعاعی گفت: به مالکان زمین‌های خالی رها شده در محدوده شهر کرمان با نصب پارچه به مدت ۱۰ روز در محل ملک اخطار داده می شود تا ملک خود را تعیین تکلیف کنند، درغیر این صورت با هماهنگی واحدهای حقوقی مناطق، زمین‌ به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) معرفی و توسط قانون ستاد اجرایی تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح عدم جمع آوری زباله در طول روز در شهر کرمان، تصریح کرد: در این خصوص علاوه بر فرهنگ سازی و نصب بنر در نقاط مختلف شهر، تراکت آموزشی چاپ و در محلات مختلف مناطق چهارگانه شهر کرمان به ویژه محلات پرزباله توزیع شده است.

وی با اشاره به قانون ماده ۱۶ مدیریت پسماند و جریمه افراد متخلف که در طول روز زباله خود را بیرون قرار دهند، تصریح کرد: در مناطق یک و سه که فرهنگ سازی انجام و تراکت آموزشی توزیع شده است، در صورت مشاهده تخلف از سوی شهروندان، متخلفان اعمال قانون و جریمه می‌شوند.

مسئول گشت ویژه پسماندهای شهرداری کرمان از وجود دو خودروی گشت پسماند در راستای اجرایی کردن قوانین و دستورالعمل‌های ماده ۱۶ مدیریت پسماند خبر داد و گفت: قوانین مذکور با همکاری مسئولان اجرایی مناطق چهارگانه و توسط مدیریت پسماند اجرایی خواهند شد.

شعاعی با اشاره به هماهنگی بین سازمان مدیریت پسماند و اداره بهداشت شهرستان کرمان در خصوص مقابله با عدم رعایت بهداشت و ریختن زباله در جوی‌ها و معابر توسط فروشگاه‌های مواد غذایی، رستوران‌ها، میوه فروشی‌ها و غیره، اظهار کرد: در صورت مشاهده تخلف از سوی صنوف مذکور، توسط واحد اجراییات مناطق، گشت‌های ویژه پسماند و بازرسان بهداشت محیط، اعمال قانون صورت گرفته و واحد مذکور پلمپ می‌شود.

شعاعی خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود زباله‌های خود را پشت درب منزل و یا مغازه خود قرار دهند و از قرار دادن آن نبش کوچه ها و خیابان‌ها جدا خودداری کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان می توانند مشکلات و مسائل خود در زمینه پسماند را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری کرمان مطرح کنند تا به سرعت پیگیری و رفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.