انتخابات

 برادر شهید سرلشکر حسن طهرانی‌مقدم گفت: موشک‌های حسن آقا در منطقه پایه‌گذار مقاومت است و علی‌رغم اینکه تمام قدرت‌ها درصدد هستند که این سد مقاومت را بشکنند، در یمن، سوریه، لبنان دشمن را زمین‌گیر کرده است.

امروز موشک‌های حاج حسن دشمن را در منطقه زمین‌گیر کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازمیزان، سردار محمد طهرانی مقدم در مراسم گرامیداشت شهید حسن طهرانی مقدم در مسجد امام رضا(ع) دانشگاه فردوسی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: قبل از انقلاب زمانی که امام (ره) فرمودند سربازها از پادگان‌ها فرار کنند، آن زمان من هم یک سرباز بودم و به‌وسیله شهید بهشتی با امام (ره) در نجف در ارتباط بودیم؛ امام (ره) دستور داده بودند که فنون نظامی یاد بگیریم و علیه رژیم استفاده کنیم.
وی افزود: پس از دستگیری عوامل کودتای نوژه سرهنگ رکنی یکی از سران کودتا در بازجویی به ما می‌گفت ما پنجاه خلبان بودیم که پس از انقلاب به آمریکا فرار کردیم و آمریکایی‌ها ۲ راه برای براندازی انقلاب به ما پیشنهاد دادند که یا از طریق عراق حمله سراسری انجام شود یا کودتای نوژه را انجام دهیم.
برادر شهید سرلشگر حسن طهرانی مقدم تصریح کرد: عامل کشف کودتا هم به خواست خدا یک سگ بود! خاطرم هست که در بیت امام (ره) بودیم و یک سگ به‌صورت غیرعادی شروع کرد به واق‌واق کردن و ما را به یک انباری پشت جماران برد که در آنجا انواع سلاح‌ها و مهمات برای شروع کودتا وجود داشت که بنا بود کودتا ازآنجا شروع شود و پس از حمله به بیت حملات هوایی آغاز شود.
وی افزود: زمانی که دیدند کودتا شکست‌خورده است، راه دوم یعنی حمله سراسری را شروع کردند.
سردار طهرانی مقدم با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس علی‌رغم همه کمبودها و تحریم‌ها در حالی جنگ شروع شد که ما سیستم امنیتی و دفاعی نداشتیم، خاطرنشان کرد: در آن زمان حاج حسن آقا مسؤول توپخانه شد و بچه‌های ارتش به او خندیدند زیرا نه توپ داشتیم، نه آموزش و نه نیروی توپخانه! حاج حسن که یک جوان ۲۰ ساله بود سرش را بالا آورد و گفت:«توپ‌های ما آن‌طرف است»؛ هفته بعد پس از عملیات فتح المبین ما ۱۸۰ قبضه توپ به دست آوردیم که با همین توپ‌ها، توپخانه سپاه تشکیل شد.
برادر شهید طهرانی مقدم با اشاره به شروع حملات موشکی صدام در اوایل جنگ به شهرهای کشورمان، افزود: در این زمان مردم شعار «موشک جواب موشک» را سر دادند و به دنبال آن حاج حسن شد مسئول موشکی، در آن زمان ما اصلاً نمی‌دانستیم موشک چیست! با همان مشکلات حاج حسن آقا موشکی را راه انداخت و افرادی از طرف لیبی مأمور آموزش به ما شدند اما چون دست قذافی با صدام در یک کاسه بود این‌ها خیانت کردند؛ حاج حسن پس‌ازاین اتفاق به مشهد آمد و متوسل به امام رضا (ع) شد و پس از بازگشت اولین موشک را به قلب بغداد پرتاب کرد و آنجا را با خاک یکسان کرد لذا در یک چنین شرایطی از هیچ به ششمین کشور موشکی دنیا رسیدیم.
وی بیان کرد: این اتفاق بیانگر این است که اگر ما به ظرفیت‌های داخلی اعتماد داشته باشیم، همانند توان موشکی به نتیجه می‌رسیم اما شرط‌هایی دارد؛ باید در زندگی این شهدا بیندیشیم و ببینیم چه ویژگی‌هایی داشتند.
طهرانی مقدم با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی حاج حسن ولایت‌پذیری بود و همیشه تأکید می‌کرد آنچه ما را به هدف می‌رساند اطاعت از ولی است، گفت: در یک پروژه موشکی حسن خیلی تلاش کرده بود، در همان ایام یک روز مقام معظم رهبری به منزل ما آمدند و پس از توضیحات پروژه جدید، آقا به حاج حسن فرمودند در حال حاضر این پروژه خیلی به صلاح نیست و بعد از آن حسن پروژه‌ای که برای آن مدت‌ها هم تلاش کرده بود به‌کلی کنار گذاشت و یک پروژه جدید را شروع کرد و یک کلمه هم سؤال نکرد.
طهرانی مقدم با اشاره به اعتراضات فعلی در آمریکا اظهار کرد: نظیر این اتفاق در گذشته تحت عنوان وال‌استریت هم اتفاق افتاده است، پس‌ از این اوباما با شعار تغییر به قدرت رسید.
وی ادامه داد: در حال حاضر هم ترامپ آمده و می‌گوید این نظام به‌کلی فاسد است و همه افراد آن فاسد هستند و با این امید که او هم بناست وضع را تغییر دهد او را به قدرت رساندند، این وضع بیانگر این است که مردم دنیا به دنبال یک منجی هستند که بیاید و اوضاع را تغییر دهد.
سردار طهرانی مقدم گفت: یک‌شب حاج حسن را در خواب دیدم که در یک مقام بالایی بود، از او پرسیدم که اینجا چه می‌کنی؟ گفت بعد از انفجار ما را به اینجا آوردند؛ از او پرسیدم اکنون مشغول چه‌کاری هستی؟ گفت به من حکمی داده‌شده و من شدم فرمانده آن عملیاتی که قرار است اتفاق بیافتد، آماده‌باشید که فرج آقا نزدیک است.
وی در پایان با اشاره به اوضاع منطقه تصریح کرد: اکنون همین موشک‌های حسن آقا در منطقه پایه‌گذار مقاومت است و علی‌رغم اینکه تمام قدرت‌ها درصدد هستند که این سد مقاومت را بشکنند، در یمن، سوریه، لبنان دشمن را زمین‌گیر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.