خبر فوری

قدس آنلاین: معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بیمارستان ٦٤ تختخوابی فریمان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

بیمارستان ٦٤ تختخوابی فریمان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

به گزارش قدس آنلاین، معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار صبح امروز در رأس هیئتی به شهرستان فریمان سفر کرد تا از نزدیک با مردم و نخبگان این شهرستان گفتگو کند.

سید جواد حسینی با حضور در مزار شهدای گمنام به ساحت مقدس شهدا ادای احترام کرد و سپس در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریمان در شورای اداری این شهرستان شرکت و با ذکر فضایل مردم شریف این شهر و نخبگان فریمان گفت: از سفر کاری به فریمان و به وجود آمدن فرصت بررسی مشکلات شهرستان و دیدار با مردم آن بسیار خوشحالم.  

وی با گرامیداشت یاد و خاطره فیسلوف بزرگ  استاد شهید مرتضی مطهری گفت : ایشان که فرزند دانشمند فریمان بود تنها شخصی بود که امام در مورد ایشان فرمود: او پاره تن من بود .... و آثار او صد درصد مفید است.

وی افزود: اگر کتابهای  ایشان را بخوانید و ایشان را نشناسید از میزان تسلط ایشان بر علوم گوناگون تصور خواهید کرد که شهید بالاترین مقام علمی در همان رشته است، اگر کتاب جامعه و تاریخ را بخوانید تصور می کنید ایشان جامعه شناس یا مورخ است . اگر بانک و ربا را بخوانید تصور می کنید که ایشان اقتصاد دان بود و اگر فلسفه اسلامی را بخوانید تصور می کنید که ایشان فیسلوف عمیق و حکیم است.

حسینی اضافه کرد: نرخ با سوادی در فریمان ۹۸% درصد است  نرخ مشارکت سیاسی شهرستان  در انتخابات ریاست جمهوری دهم ۷۵/۵ درصد و در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ۹۱ درصد است.

معاون استاندار با سرزنده، متعهد و انقلابی خواندن مردم شریف فریمان اضافه کرد: مشارکت مردم در مجلس دهم در کشور ۶۲ درصد، در استان ، ۶۴ درصد و در فریمان ۸۵ درصد بود.

حسینی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی شهرستان کمی بالاتر از استان  است گفت این رقم در استان ۳۸/۶ درصد و در شهرستان ۳۸/۹ درصد است.

وی در عین حال نرخ مشارکت اجتماعی نظام مند در شهرستان را کمتر دانست و گفت شش تشکل غیر دولتی در شهرستان به ثبت رسیده ولی انتظارها بیشتر است و مردم شریف را دعوت می کنیم که در فرصت بوجود آمده در دولت تدبیر و امید استفاده کنند و به تشکل های مردمی و تخصصی عنایت ویژه نمایند.

حسینی افزود: مجاورت با افغانستان و از سوی دیگر همجواری با مشهد ظرفیت بسیار بالایی را در بخش خدمات شهر ایجاد کرده که می تواند در توسعه شهرستان مؤثر باشد  و در این ارتباط تصویب چهار منطقه گردشگری  اقدام نوید بخشی برای فریمان است.

معاون استاندار با اشاره به لیستی از پروژه های دولت تدبیر و امید برای فریمان گفت بیمارستان ۶۴ تختخوابی یکی از نیازهای شهرستان بود که  امسال به بهره برداری می رسد.

حسینی به راه  به عنوان زیر ساخت توسعه تأکید کرد و گفت در این زمینه نیز در شهرستان خوب عمل شده که از آن جمله  رویه آسفالت کمربندی ، راه فریمان  رباط و محور فریمان زاوه می باشد. حسینی ظرفیت بالآی اشتغال در بخش کشاورزی این شهرستان را به یکی از قطبهای بزرگ کشاورزی تبدیل نموده است و وجود دو شهرک صنعتی و یک پارک صنعتی  ظرفیت خوبی را برای این شهرستان ایجاد کرده است از سوی دیگر وجود ٣ هزار دانشجو ١٣ هزار دانش اموز و ١٥٠ طلبه غنای نیروی انسانی منطقه می دهد که همگی نشانه هایی برای رشد و توسعه متوازن این شهرستانند

در این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ضمن استماع گزارش فرماندار و مدیران شهرستان از پدر شهیدان والامقام سید حیدر و سید محمد حسینی قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.