تحولات لبنان و فلسطین

مدیرعامل راه‌آهن در بازدید اعضای کمیسیون عمران از خط آهن تهران-قزوین اعلام کرد: تا پایان کار دولت یازدهم طول مسیرهای دوخطه راه‌آهن در کشور به ۱۳۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

دوخطه شدن ۱۳۰۰کیلومتر از خطوط ریلی کشور تا سال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، سعید محمد زاده مدیر عامل راه آهن در این بازدید با ارایه توضیحاتی در خصوص روند پیشرفت پروژه ریلی تهران- قزوین؛ کمبود منابع مالی را در بخش ریلی یک چالش بزرگ عنوان کرد. 
 
وی با بیان اینکه فعالیت شبانه روزی در اجرای این پروژه قابل تحسین است، افزود: بهره برداری از این مسیر ریلی می‌تواند در توسعه اقتصادی کشور ایفای نقش کرده و علاوه بر افزایش امنیت سفر از ترافیک و آلودگی هوا بکاهد. 
 
مدیرعامل راه آهن اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت برای توسعه شبکه حمل و نقل از جمله در حوزه ریلی، در کنار این طرح تا پایان امسال شاهد ۴ خطه شدن خط آهن تهران -کرج و ۲ خطه شدن خط آهن کرج تهران خواهیم بود. 
 
به گفته مدیرعامل راه آهن تا پایان کار دولت یازدهم طول مسیرهای دوخطه راهآهن در کشور به ۱۳۰۰ کیلومتر افزایش می یابد. 
 
مدیر عامل راه آهن با تاکید براینکه افزایش سهم بار برای راه آهن در اولویت اول است گفت: کشورهای منطقه خواهان ترانزیت کالا از طریق مسیر ریلی ایران هستند و از این طریق می‌توانیم به درآمدهای قابل توجه جهت پیشرفت و تکمیل خطوط ریلی دست یابیم. 
 
گفتنی است؛ خط آهن تهران -قزوین به طول ۱۴۲ کیلومتر و خط آهن در دست احداث قزوین- رشت نیز دارای ۱۶۴ کیلومتر طول است که برنامه ریزی شده تا پایان امسال و تا خاتمه کار دولت یازدهم به بهره‌برداری برسد. 
 
با اتصال خط آهن قزوین به آستارا و تکمیل کریدور شمال به جنوب، بنادر عباس در ایران و هلسینکی در شمال اروپا به یکدیگر متصل می‌شوند و امکان رشد جابجایی بار و مسافر فراهم می شود. همچنین این خط آبهای گرم خلیج فارس را به آبهای سرد اروپا متصل می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.