نامزد محافظه کار انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که سیاست غرب در قبال بحران سوریه شکست خورده است و اروپا باید با کسانی که مسئول جنایات جنگی هستند، برای پایان دادن به کشتار در سوریه مذاکره کند.

فیون: سیاست غرب در قبال بحران سوریه شکست خورده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، فرانسوا فیون نامزد محافظه کار انتخابات ریاست  جمهوری فرانسه روز پنجشنبه در سخنانی اذعان کرد که سیاست غرب در سوریه شکست خورده است و اروپا مجبور است تا با جنایتکاران جنگی برای پایان دادن به بحران سوریه، مذاکره کند.

فیون پس از دیدار و گفتگو با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و رهبران احزاب راستگرای اروپا در بروکسل، تصریح کرد: تلاش های اروپا برای متوقف کردن جنگ سوریه با شکست روبرو شده و سیاست اروپا در سوریه نتوانسته است جان مردم نجات داده و مانع از قتل و کشتار شود.

وی در ادامه تاکید کرد: من به رهبران اروپایی گفتم که امروز مجبوریم اعتراف کنیم که دیپلماسی غرب و به خصوص دیپلماسی اروپا در قبال سوریه شکست خورده است.

فیون ضمن مخالفت با گزینه دخالت نظامی آمریکا در سوریه، افزود: گزینه دیگر یک طرح ابتکاری قوی اروپایی است تا همه کسانی را که می توانند مانع از ادامه جنگ در سوریه شوند، دور یک میز جمع کند از جمله کسانی که امروز مسئول جنایات جنگی هستند.

اظهارات فیون در تناقض با سیاست فعلی فرانسه است که خواستار مجازات جنایتکاران جنگی در سوریه است. فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه بارها روسیه را به خاطر حمایت از دولت بشار اسد مورد سرزنش قرار داده و مسکو را عامل اصلی تشدید تنش در سوریه اعلام کرده است.

طی ماههای اخیر، شهر حلب به میدان کارزار و نبرد بین نیروهای دولتی و شورشیان و تروریست ها تبدیل شده است.

ارتش سوریه به بزرگترین پیروزی های خود از سال 2011 میلادی تاکنون در برابر تروریست ها دست یافته و موفق به آزادسازی مناطق شرقی حلب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.