قم- امام جمعه قم به آزادسازی حلب و بازتاب این خبر در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: امروز دنیای کفر به عزا نشسته است و فرانسه مهد آزادی به قدری خشمگین شده است که چراغ‌های برج ایفل را خاموش کرده است.

آزادسازی حلب دنیای کفر را به عزا نشاند و  اقتدار امت اسلامی را به نمایش گذاشت

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اهمیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دارای اهمیت بسیار خاصی است و باید تلاش کنیم که امر به معروف و نهی از منکر در نهایت دقت انجام شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفدهم ماه ربیع‌الاول که مصادف با میلاد رسول گرامی اسلام و امام صادق(ع) است، اظهار کرد: ۱۷ ربیع‌الاول با توجه به میلاد این دو بزرگوار به نام روز اخلاق و مهربانی نام گذاری شده و آخرین روز هفته وحدت نیز به شمار می‌رود.

امام جمعه قم با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) طلیعه رحمت است و با میلاد ایشان چند اتفاق مهم رخ داد، گفت: این میلاد و تولد با میلادها و تولدهای دیگر متفاوت بوده و این میلاد نشان داد که دیگر از بت و آتش‌پرستی خبری نخواهد بود و هنگام میلاد حضرت محمد(ص) اتفاقات مهمی در دنیا رخ داد.

وی با بیان اینکه در پرتو میلاد پیامبر اکرم جایگاه انسان ارتقاء یافت، خاطرنشان کرد: هدایت‌های امام صادق(ع) تأثیر بسیاری در جامعه زمان خود داشت.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه باید نسبت به پیامبر اکرم و امام صادق(ع) به وظایف خود عمل کنیم، تصریح کرد: دشمنان کینه توز اسلام به دنبال ایجاد تفرقه هستند و دشمنان خواب‌های زیادی بر امت اسلامی دیده‌اند و راه نجات از تفرقه‌ها پایبندی به سیره پیامبر اکرم(ص) است.

وی با بیان اینکه دشمنان نه به سنی و نه به شیعه رحم می‌کند، گفت: به دلیل پیروزی در جریان حلب شاهد هستیم که در جهان کفر غوغایی به پا شده است.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن ۲۷ آذر و روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت آیت‌الله مفتح خاطرنشان کرد: دشمنان نمی‌خواستند که بین حوزویان و دانشگاهیان وحدت ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند که روحانی و دانشگاهی باید چشم‌های خود را باز کرده و همه با هم به پیش بروند و این نهضت را به آخر برسانند افزود: باید این انقلاب عظیم با وحدت همه اقشار از جمله حوزویان و دانشگاهیان به دست امام عصر(عج) سپرده شود.

حسینی بوشهری به آزادسازی حلب و بازتاب این خبر در عرصه بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز دنیای کفر به عزا نشسته است و فرانسه مهد آزادی به قدری خشمگین شده است که چراغ‌های برج ایفل را خاموش کرده است.

وی خشم دشمن را نشانه اقتدار امت اسلامی دانست و یادآور شد: مجلس انگلیس جلسه فوق‌العاده تشکیل می‌دهد و سفرای ایران و روسیه احضار می‌شوند همه اینها به خاطر این است که ملت قهرمان و نیروهای مردمی سوریه این اشغالگران را بیرون کرده‌اند و این نشانه اقتدار امت اسلامی است.

امام جمعه قم تاکید کرد: امام و رهبری بر روی مقاومت تاکید داشته‌اند و اگر در صحنه بمانیم خداوند وعده پیروزی داده است.

وی با اشاره به اینکه ترکیه به عنوان یک کشور اسلامی عزا گرفته است تصریح کرد: این پیروزی را به مردم قهرمان سوریه، جبهه مقاومت، ملت ایران و خانواده شهدای مدافع حرم تبریک گفته و امیدواریم که این پیروزی‌ها ادامه پیدا کرده و جبهه اسلامی به حرکت خود ادامه دهد.

حسینی بوشهری با اشاره به ملاقات رمضان عبدالله با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری فرمودند که اگر اتحاد کشورهای اسلامی شکل بگیرد بعد از ۲۵ سال اثر و نشانه‌ای از رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

وی با اشاره به ارائه طرح ده ماده‌ای از سوی رمضان عبدالله افزود: رهبری تاکید کردند که این طرح نباید روی کاغذ باقی بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.