انتخابات

بیرجند: امام جمعه ‌بیرجند با بیان اینکه آینده عالم از آن رسول اکرم(ص) است، گفت: آینده از آن اسلام است  و اگر می‌خواهیم عزت اسلامی وحاکمیت اسلامی فراهم شود باید صادقانه با یکدگیر باشیم و به دستورات قرآن و رسول اکرم(ص) عمل کنیم.

عزت وحاکمیت اسلامی با عمل به دستورات قرآن و رسول اکرم(ص) میسر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند؛ حجت‌الاسلام  علی رضایی بیرجندی شب جمعه در آیین جشن میلاد پیامبر مهربانی و امام صادق(ع) درمسجد امام حسین(ع) بیرجند که با حضور شیعه ومردم اهل سنت برگزار شد، اظهار داشت: اگر امروز گاهی دشمن به ما تبسم می‌کند و استعمار و انگلیس در کنار حاکمان زالوصفت ‌علیه ایران صحبت می‌کنند آنها از سر تمسخر به ما می‌خندند.

وی با بیان اینکه مسلمانان با هوشیاری می‌توانند استکبار را سر جایش بنشانند، افزود: مسلمانان با وحدت و انسجام می توانند نقشه‌های شوم دشمن به ویژه استکبار جهانی را بر آب سازند.

امام جمعه بیرجند گفت: پیامبر اکرم(ص) تأثیرگذاری که در انقلاب ایجاد کرد پیامبری دیگر نتوانست ایجاد کند زیرا در آن زمان مسیحت ودین های دیگر هم گسترش پیدا کرده بودند اما اسلام با وجود حضرت محمد(ص) اثرگذاری بیشتری پیدا کرد.

رضایی‌بیرجندی افزود: پیامبر عالم را دگرگون کرد و جان عالم را شکوفا ساخت پیامبر به دلیل رحمه اللعالمین بودنش رحمت برای همه مخلوقات خداوند بر روی زمین بود.

وی با بیان اینکه خداوند سینه پیامبر را گشاده بود تا بتواند در کنار سایر دین ها و ناملایمات سختی ها را با جان و به عشق خداوند تحمل کند، اظهار داشت: در این برهه از زمان باید خود را آماده کنیم باید با وحدت یکپارچه خود را به دشمنان عرضه کنیم.

امام جمعه بیرجند گفت: وحدت منفصلانه به درد نمی‌خورد، وحدتی که تنها یک جلسه برگزار کنیم، شعار دهیم بعد از آن هر کدام از ما تنها دنبال کار خود باشیم و اسلام را آن گونه که هست دنبال نسازیم، هیچگاه به درد نمی‌خورد.

امام جمعه ‌بیرجند با بیان اینکه آینده عالم از آن رسول اکرم(ص) است، گفت: آینده از آن اسلام است اگر به وظایف خود عمل کنیم با ظاهرسازی، فریب و کلک نمی‌شود جامعه را درست و وحدت داشت اگر می‌خواهیم عزت اسلامی وحاکمیت اسلامی فراهم شود باید صادقانه با یکدگیر باشیم و به دستورات قرآن و رسول اکرم(ص) عمل کنیم.

رضایی‌بیرجندی با بیان اینکه امروز دشمن مشترک مهم ترین موضوع است، افزود: امروز دشمنی که در کاخ شیشه‌ای نشسته و آسیب‌های زیادی را بر ما وارد می‌کند مهم‌ترین موضوع است که نباید از آن غافل شویم.

وی با بیان اینکه بیشتر از این نباید تمدن غرب ما را مرعوب خود کند، اظهار داشت: وحدت باید بر محور قرآن باشد زیرا وحدتی که بر محور قرآن است می‌تواند عالمی را عوض کند علمی را متحول سازد باید بیشتر به سمت بندگی خدا پیش رویم زیرا هنگامی که وحدتی اگاهانه انتخاب کنیم نمی‌گوییم اهل سنت و شیعه بلکه همه یکدل هستیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: هر کدام از ما اهل تسنن و شیعه در جای خود اعتقادات، خود را داشته و هیچگاه نمی‌گوییم اهل سنت بیاید شیعه و شیعه اهل سنت شود، منادی‌ترین شخصیت که وحدت مسلمانان را مطرح کرد، امام خمینی(ره) بود ما هم پیرو وصیت‌نامه همان امام هستیم و امروز هم رهبرمعظم انقلاب مطرح می‌کنند تفرقه میان شیعه و اهل سنت حرام است.

رضایی‌بیرجندی گفت: قرآن، احکام و همه مباحث دین ما واحد است پس چرا نباید کنار یکدگیر نباشیم اگر ما کنار هم نباشیم دشمنان قسم خورده به ما می‌خندند و اگر امروز گاهی دشمن به ما تبسم می‌کند و استعمار و انگلیس در کنار حاکمان زالوصفت ‌علیه ایران صحبت می‌کنند آنها از سر تمسخر به ما می‌خندند.

وی گفت: جامعه‌ای که در آن وحدت نباشد مرده است، جامعه‌ای که در آن، تفرقه، دورویی حاکم باشد، جامعه مرده است دل‌ها را باید صاف کنیم زیرا همه بدبختی‌های ما از گداچشمی ماست  و غرورهای کاذب را باید کنار بگذاریم با زیرکی دشمن را بیشتر رصد کنیم زیرا آنها امروز فرزندان ما را نشانه گفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.