رییس دانشگاه قم با تاکید بر این که وحدت میان حوزه و دانشگاه باید کاربردی شود، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه موجب هم‌افزایی تقریب اندیشه دینی و علمی و تبادل فکر است.

وحدت میان حوزه و دانشگاه باید کاربردی شود

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام عسکر دیر باز با گرامیداشت ایام وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه موجب هم‌افزایی تقریب اندیشه دینی و علمی و تبادل فکر بوده و این فرصتی مغتنم در جهت رشد و بالندگی است.

رییس دانشگاه قم افزود:خوشبختانه در سالهای اخیر هم افزایی خوبی میان حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر حوزه و دانشگاه وحدت و انسجام خود را حفظ کنند، می‌توانند به یک ظرفیت ارزشمند دست پیدا کنند که به نفع جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام دیر باز تصریح کرد: به ویژه دانشگاه‌ها با هدایت روحانیت و حوزه‌های علمیه می‌توانند طبق منویات رهبری مسیر اسلامی شدن و نفوذ ناپذیری را بپیمایند.

وی افزود: همچنین حوزه‌های علمیه نیز از نوآوری‌ها و خلاقیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها می‌توانند در جهت به روز رسانی در عرصه هدایت و تبلیغ بهره‌مند شوند.

عضو خبرگان رهبری گفت: هر دو نهاد اگر در کنار هم حرکت کنند، به مصلحت و نفع نظام اسلامی در جهت پیشرفت و تعالی است و در گام نخست برای تقریب این دو نهاد بهتر است از حضور اساتید حوزه و دانشگاه در ایجاد هم‌گرایی بهره گرفت.

حجت‌الاسلام دیر باز تاکید کرد: با توجه به دستاوردهای مهم وحدت حوزه و دانشگاه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، هجمه‌های زیادی را از سوی دشمن برای جداسازی و تفکیک این دو نهاد شاهد بوده‌ایم که در سایه ولایت فقیه و بصیرت انقلابی هیچ یک از هجمه‌ها کارساز نبوده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه تلاش‌های خوبی در جهت تعامل دانشگاه با شرکت‌های دانش‌بنیان و مرکز رشد و معاونت پژوهشی انجام گرفت که خروجی‌های خوبی را شاهد بوده‌ایم.

رییس دانشگاه قم عنوان کرد: باید فرصت‌های علمی را در اختیار پژوهشگران حوزه و دانشگاه قرار داد تا با آسیب‌شناسی و نیازسنجی پژوهش‌های راهبردی را پیش ببرند.

وی با تاکید بر کاربردی شدن شعار وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای وحدت حوزه و دانشگاه فعالیت‌های فرهنگی بی شماری انجام شده و در قالب مقالات و کتاب و تولیدات فرهنگی تلاش‌هایی به ثمر نشست.

حجت‌الاسلام عسکر دیرباز در پایان خاطرنشان کرد: وحدت میان حوزه و دانشگاه باید کاربردی شود و در هیات‌های علمی از حضور نخبگان حوزه و دانشگاه بهره گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.