انتخاب چهاردهم

اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف چهار تن و ۵۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر و انهدام ۱۱ باند قاچاق مواد افیونی طی۱۰ عملیات در یک ماهه گذشته توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

 ۴ تن و ۵۲۴ کیلو مواد مخدر در اصفهان کشف شد

به گزارش قدس آنلاین، سردارعبدالرضا آقاخانی گفت: در یک ماهه گذشته ۱۰ عملیات ویژه توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، ماموران یگان تکاوری و ماموران ایست و بازرسی های سطح استان انجام گرفت که در نتیجه اقدامات صورت گرفته مقدار چهار تن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شدند.

وی عنوان داشت: دو تن و ۶۰۰ کیلوگرم این مواد تریاک، یک تن و ۶۲۰ کیلوگرم حشیش، ۷۹ کیلوگرم مرفین، ۱۰ کیلوگرم هروئین، یک کیلوو ۸۴ گرم شیشه و ۱۳۱ کیلوگرم سایر مواد شامل تفاله و شیره و ... بودند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: این مقدار کشفیات مواد مخدر استان ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است که در نوع خود نیز بی سابقه است.

وی از انهدام ۱۱ باند قاچاق مواد افیونی در این مدت خبر داد و اظهار داشت: در همین زمینه تعداد دو هزار و ۷۲ نفر شامل قاچاقچی، حمل کننده، نگهدارنده، توزیع کننده و افراد معتادی که همراهشان مواد بود دستگیر شدند.

آقاخانی همچنین از توقیف ۱۰ دستگاه خودروی تریلر و کامیون کشنده، ۵۴ دستگاه خودروی سواری و سه دستگاه موتورسیکلت در یک ماهه گذشته خبر داد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مواد مخدری که توسط ماموران فرماندهی انتظامی استان کشف می شوند به صورت جاسازی های حرفه ای هستند گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد این جاسازی ها نیز در بار قانونی صورت می گیرد که کشف این جاسازی ها ساده نیست و موفقیت های پلیس استان نیز به خاطر تبحر، تجربه، اشرافیت بالا و هوشمندی مامورانی است که در این زمینه فعال هستند.

وی با بیان اینکه هر بار که موادی که را کشف می کنیم با جاسازی های نوین و جدید تری روبرو می شویم به عجیب ترین جاسازی ها توسط قاچاقچیان برای انتقال مواد خود اشاره کرد و گفت: جاسازی در داخل هندوانه، شکم ماهی، داخل خیار، گوجه و حتی پرتقال هم در کشفیات مواد دیده شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش توان پلیس مواد مخدر استان نسبت به سال های قبل، بیان داشت: در این زمینه با اولویت قرار دادن موضوع مبارزه با مواد مخدر در سال جاری در ۹ ماهه امسال یک هزار و ۶۰۰ طرح در سطح استان انجام دادیم که این طرح ها شامل پاکسازی نقاط آلوده، ارتقای امنیت اجتماعی و کنترل محورهای مواصلاتی استان می شود و نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر داشته است.

وی با بیان اینکه تمام محورهای مواصلاتی استان تحت نظارت و کنترل پلیس استان قرار دارد اظهار داشت: ماموران ما به تمام جاده های سطح استان اشرافیت کامل دارند به طوری که حتی چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کشفیات مواد مخدر درجاده های خاکی و کویری و بیابانی صورت گرفته است.

سردار آقاخانی از تقویت ایستگاه های ایست و بازرسی استان به اکیپ ها سگ های پلیس کارآزموده موسوم به سپکا خبر داد و بیان داشت: این اکیپ ها در ایست و بازرسی های شهید شرافت نایین و شهید امامی شهرضا به صورت مستمر و مداوم وجود دارند و در ایست و بازرسی های دیگر نیز به صورت نوبه ای از آنها استفاده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.