انتخابات

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به مساله حجاب و عفاف با انتقاد از عملکرد دولت در این زمینه گفت: احمدی نژاد و مشایی مساله حجاب را قبول ندارند و مخالف نظریه اسلام در مورد حجاب هستند.

نطق جنجالی مطهری در مجلس +واکنش وانتقاد رسایی

 به گزارش خانه ملت، علی مطهری در نطق میان دستور امروز مجلس شورای اسلامی از تلاش نمایندگان برای تصویب بودجه 91 تشکر کرد و گفت: هر چند که اقدام دولت در دیر ارائه کردن بودجه موجب تضییع حق مردم و عدم رسیدگی نمایندگان به جدول 12 و رفع تبعیض ها شد اما از نمایندگان به خاطر کار فشرده درتصویب بودجه سپاسگزاری می کنم.

وی همچنین ضمن تشکر از مردمی که به وی رای دادند، گفت: از مردم سپاسگزاری می کنم که توطئه حذف من را ناکام گذاشتند و با توجه به اینکه نام من در دو لیست مشهور نبود رای قابل توجهی به من دادند که این نشان دهنده رشد مردمسالاری دینی است و نشانه اینکه دیگر دوستان نادان انقلاب نمی توانند در پشت درهای بسته برای آنان تصمیم بگیرند.
مطهری با اشاره به آنچه که وی دخالت سپاه پاسداران در انتخابات خواند، گفت: دخالت سپاه پاسداران در بسیاری از حوزه های انتخابیه مشهود بود و بسیاری از کاندیداهایی که چه در آن حوزه ها چه رای آوردند و چه رای نیاوردند این موضوع را تایید می کنند.
وی افزود: دخالت سپاه در انتخابات آفتی برای سپاه و خطری برای انقلاب و نظام اسلامی است.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه با توجه به حذف اصلاح طلبان در مجلس نهم فراکسیون اقلیت نداریم، گفت: در مجلس نهم فراکسیون اصولگرایان با سه زیر مجموعه تشکیل خواهد شد که یکی از آنان جمعیت ایثارگران است که بیشترین نقش را در ایجاد تفرقه بین اصولگرایان قبل از انتخابات ایفا کردند و اکنون دم از وحدت می زنند.
مطهری تاکید کرد: دومین زیر مجموعه فراکسیون اصولگرایان، فراکسیون پایداری است که در مقایسه با فراکسیون اول صداقت بیشتری دارد.
وی سومین فراکسیون را فراکسیون مستقلین و معتدلین دانست و گفت: کسانی که دم از وحدت موضوعی و فرمایشی می زنند بدانند که وحدت آنان پایدار نیست.
مطهری با بیان اینکه اصولگرایان در بینش های سیاسی نگرش متفاوتی دارند، گفت: اصولگرایان باید به یک نگاه و بینش برسند و نباید شان جریان اصولگرایی را به یک حزب تنزل دهند.
وی تاکید کرد: برداشت اصولگرایان از مبانی ولایت فقیه، امر به معروف و نهی از منکر، مسئله حجاب یکسان نیست و لذا باید اصولگرایان یک نوع برداشت و بینش را محور اعمال خود قرار دهند.
مطهری همچنین در مورد رئیس مجلس گفت: اینکه عده‌ای از بیرون برای ریاست مجلس نهم تصمیم گیری می‌کنند کار زشت و بیهوده ای است .
وی افزود: به کسی رای دهید که اقتدار مجلس برای او موضوعیت داشته باشد و از سرکشی دولت نسبت به مجلس جلوگیری کرده و مجلس را سپر ولی فقیه کنند نه مانند برخی ها که ولی فقیه را سپر مجلس می کنند.
منتخب مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به مساله حجاب و عفاف با انتقاد از عملکرد دولت در این زمینه گفت: احمدی نژاد و مشایی مسئاه حجاب را قبول ندارند و مخالف نظریه اسلام در مورد حجاب هستند.
مطهری تصریح کرد: ما یا باید فلسفه غرب را در مساله حجاب بپذیریم و یا احکام اسلام را و نمی شود بینابین را قبول کنیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه احمدی نژاد و مشایی زیرکانه مساله حجاب را به اینجا رسانده‌اند که تحریک جنسی را در جامعه آزاد کرده اند، گفت: این مساله موجب پدید آمدن عقده‌های روانی در میان جوانان شده است پس اینان باید به فکر ایجاد کاباره‌ها و کلوپ‌ها نیز باشند.
وی گفت: دولتی‌ها حجاب را با الهم عجل لولیک الفرج و با چهره دینی و حزب اللهی از بین می برند.
مطهری همچنین در اخطار به وزیر کشور گفت: تعلل وزیر کشور و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در مساله حجاب و عفاف قابل گذشت نیست و به وزیر کشور اخطار می کنیم که اگرتعلل کند و این بهانه را بیاورد که احمدی نژاد و مشایی نمی گذارند در مجلس نهم وی را استیضاح خواهیم کرد.
وی همچنین خطاب به وزیر ارشاد گفت: ما وزیر مصلوب و بی اراده نمی خواهیم مانند قضیه فیلم هایی که در نوروز اکران شد و دائما می گفت که من مقصر نیستم و اراده ای در این زمینه ندارم.
مطهری همچنین با اشاره به قضیه بحرین خاطر نشان کرد: تنها مردم این کشور می توانند در مورد سرنوشت آن تصمیم گیری بکنند.
وی در مورد نام خلیج فارس خطاب به کشورهای عربی گفت: تعصب ما بر سر نام خلیج فارس به خاطر اختلاف عرب و عجم و یا تعصب هایی از جنس مردمان عرب نیست بلکه اصرار ما به دلیل اسناد موثق و مسلم تاریخی است که نشان می دهد خلیج فارس از گذشته به این نام بوده است.
 رسایی با انتقاد از نطق مطهری: دخالت سپاه در انتخابات یک اتهام است

رسایی با اشاره به نطق میان دستور علی مطهری و برخی انتقادات وی به عملکرد سپاه در انتخابات، گفت: اگر هم در گوشه و کناری کسی اقدامی انجام داده، مربوط به کل سپاه پاسداران نمی‌شود.

به گزارش (ایسنا)، حجت الاسلام حمید رسایی امروز –یک‌شنبه- در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس با اشاره به نطق میان دستور علی مطهری ، در دفاع از سپاه به عنوان یکی از نهادهای موثر و قانونی نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امام (ره) فرمود: اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

وی تصریح کرد: چه در جنگ سخت و چه در جنگ نرم شاهد بودیم که سپاه یکی از وظایفش را دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی کاملا عملی کرد.

رسایی خاطرنشان کرد: امروز نیز آقای مطهری مجددا اتهامی را متوجه این نهاد کرد و این درحالیست که پیش از این در مساله وزیر نفت فعلی هم چنین اتهامی را متوجه سپاه کرده بود که سپاه قصد بدست گرفتن تمام قدرت‌های این کشور را دارد، البته رییس مجلس در آن روز جواب محکمی به این موضوع داد و جا داشت که امروز نیز شما به ایشان تذکر می‌دادید.

وی افزود: این تریبون جایی نیست که هر کسی هر چه دلش خواست از پشت آن بگوید و این وسیله‌ای برای رسانه‌های بیگانه شود که نهادهای مقدس را متهم کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس اظهار کرد: این که سپاه پاسداران در انتخابات دخالت کرده اتهامی بود که یکبار دیگر در نطق دیگری پس از مرحله اول مطرح شد و این بار دوم بود، این درست نیست، همیشه در تمام دوره ها چنین اتهاماتی را متوجه سپاه و شورای نگهبان و موارد مختلف رسانه‌های بیگانه زدند، از پشت این تریبون که تریبون حاصل خون شهداست نباید این اتهامات متوجه نهادهای مقدس شود.

وی با اشاره به انتخابات مجلس هشتم نیز یادآور شد: در این دوره همین شایعه در مورد لیست اصولگرایان در تهران بود، که لیست جبهه متحد اصولگرایان در تهران مورد حمایت سپاه بوده ، من از آقای مطهری می‌پرسم چرا آن روز به این حرف‌ها اعتراض نکرد،‌ چون در این دوره وی در چنین لیستی نبوده باید حرفی که رسانه‌های بیگانه می‌زنند، ایشان از پشت این تریبون بگوید؟

این نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد:‌ تازه کسانی پشت برخی از این لیست‌ها بودند و سعی می‌کردند آن لیست ها را به اسم سپاه معرفی کنند که اولا ولخرجی‌های بسیار زیادی از بیت‌المال در انتخابات تهران کردند و هیچ کدام از کاندیداهای منتصب‌شان به مجلس نرفتند و البته سایت‌هایشان ساپورت‌کننده اصلی برخی از افرادی هستند که امروز سپاه را متهم می‌کنند.

به گزارش ایسنا، شهاب الدین صدر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت:‌نطق میان دستور تذکر ندارد، اما به شما وقت داده شد تا صحبت کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مراد بيگ IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    3 5
    اين توپچي دو باره شروع کرد استيضاع وزير کشور / بابا تو چکار کرده اي تومجلس براي اين ملت / حيف از نام مجلس که تو امثال تو در آن هستي
  • توسي IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    5 1
    فکر ميکنم ايشان نماينده شجاعي باشند
  • کريم IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    5 2
    علي مطهري شجاعت و بصيرتتستودني و مورد تحسين همگان که دوست دار حقايق هستند مي باشد . حمايتت ميکنيم
  • ناشناس91/3/1 IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    4 1
    حرف درست جواب ندارد. بايد بفکر بي حجابي و بد حجابي بود.
  • علي IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
    1 6
    من فقط مي توانم دعا کنم که خداوند کمي از آن فکر و بينش پدرشان به ايشان هم بدهد