برنامه هایی که اسرائیل از آشکار کردن آن ابایی ندارد، تکمیل یهودی سازی قدس شرقی و گسترش شهرک سازی ها و تبدیل آنها به کانتون ها را نیز شامل می شود.

قدس آنلاین - روزنامه الحیات نوشت: حکومت اسرائیل در هفته اول انتصاب ترامپ، برنامه خود برای ساخت ۵۶۰ شهرک در کرانه باختری و در هفته دوم  برنامه اش برای ساخت ۲۵۰۰ شهرک دیگر را اعلام کرد، بدون اینکه هیچ گونه  بیانیه ای از سوی کاخ سفید در این باره صادر شود؛ آنچنان که در دولتهای پیشین، ایالات متحده سیاستی مبنی بر غیر قانونی خواندن ساخت شهرک ها در فلسطین را در پیش گرفته بود. 

در همین رابطه، فلسطینیها نگرانند که حکومت اسرائیل از دوران ریاست ترامپ برای اجرای نقشه های استراتژیک خود در جهت انضمام و اشغال نصف کرانه باختری اقدام کند بدون آنکه مورد اعتراض بین المللی موثری قرارگیرد.

برنامه هایی که حکومت اسرائیل از آشکار کردن آن ابایی ندارد، تکمیل یهودی سازی قدس شرقی و گسترش شهرک سازی ها و تبدیل آنها به کانتون ها را نیز شامل می شود.

طرح های جدید رژیم صهیونیستی تنها به شهرکهای بزرگی که حکومت نتانیاهو سابق بر این از پیوستن آن به اسرائیل خبر داده بود منحصر نمی شود، بلکه شهرکهایی را دربرمی گیرد که در قلب کرانه باختری واقع است؛ از جمله شهرک«بیت ایل» که چسبیده به شهر رام الله بوده و از منزل رئیس حکومت خودگردان فلسطین، محمود عباس، تنها یک کیلومتر فاصله دارد؛ آنچه که بر نگرانی های فلسطینی ها می افزاید.

در این میان مسئولان فلسطینی اعلام کرده اند که با سیاست شهرکسازی اسرائیل مقابله می کنند، در همین راستا محمود عباس ضمن آنکه طرحهای ساخت و ساز صهیونیستها در فلسطین را خطرناک و دارای پیامدهای مهم دانسته و گفت:« با برخی دوستان عربمان برای به جریان انداختن پرونده ساخت شهرکها مذاکره کرده و به زودی برای جلوگیری از آن گامهایی بر می داریم که مهمترین آن تلاشمان برای عضویت کامل در سازمان ملل است؛ چرا که این مساله می تواند یکی از وسایل تاثیرگذار برای مقابله با یهودی سازی فلسطین باشد».

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.