شهرکرد-با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان همجواراصفهان و لزوم بسیج تمامی امکانات، برنامه ریزی لازم و بررسی نواقص احتمالی، این اداره کل اقدام به برگزاری مانور عملیاتی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب بین المللی چغاخور به منظور نحوه فرماندهی حادثه با حضور دستگاه های ذیربط کرد.

مانور عملیاتی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب بین المللی چغاخور اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در پی شیوع بیماری انفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان های همجوار از جمله اصفهان و به منظور آشنا سازی و مقابله با بروز این بیماری در تالاب بین المللی چغاخور و روستا های شعاع ۱ کیلو متری مانور آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برگزار شد.

 عبدالمحمد نجاتی  دستنائی در ادامه گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری ویروس دستگاه تنفسی است که از طریق پرندگان مهاجر قابل انتقال می باشد و دراین مانور جهت پیشگیری از این بیماری و اطلاع رسانی به روستائیان در شعاع۱ کیلو متری

کارشناسان این اداره کل اقدام به آموزش و ترویج مسایل بهداشتی نمودند

 نجاتی دستنائی با بیان اینکه استان چهار محال و بختیاری با دارا بودن ۲۰۴ واحد مرغداری است از مرغداران خواست: اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای را انجام دهند تا خطر بروز بیماری از بین برود.

مدیرکل دامپزشکی استان اذعان داشت: تاکنون هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است و مردم نگران مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ نباشند زیرا تماما" تحت نظارت دامپزشکی می باشند.
این مقام مسئول از روستائیان و کسانی که اقدام به نگهداری طیور بومی می کنند خواست در صورت مشاهده هرگونه تلفات مراتب را به شبکه های دامپزشکی شهرستان های ۹ گانه اطلاع دهند تا در اسرع وقت بررسی و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در پایان از کلیه دستگاه هایی از جمله فرمانداری شهرستان بروجن، پدافند غیرعامل استانداری، مدیریت بحران، سازمان جهاد کشاورزی، محیط زیست، مرکز بهداشتی و درمانی، بخشداری و نیروی انتظامی که اداره کل دامپزشکی را در برگزاری این مانور همراهی کردند تقدیر و تشکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.