۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 501450

تولید کلاهک ها و بمب های هسته ای در جهان که در سال ۱۹۸۶ و در جریان جنگ سرد بالغ بر ۷۰ هزار و ۳۳۰ عدد بود، اکنون با آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی به ۱۴ هزار و ۹۰۰ سلاح هسته ای رسیده است.

۱۵ هزار کلاهک هسته ای در جهان

به گزارش "قدس آنلاین"، خبرگزاری فلسطینی معا امروز (سه شنبه) با انتشار گزارشی درباره تعداد کلاهک ها و بمب های هسته ای موجود در جهان نوشت: تولید بمب های هسته ای در سه دهه پیش کاهش و این روند در دو دهه گذشته به شدت افزایش یافت به طوری که کشورهای هسته ای ترجیح دادند زرادخانه های بزرگ هسته ای برای آینده در اختیار داشته باشند تا این که از تعداد این زرادخانه ها بکاهند.
انبارهای سلاح های هسته ای جهان تا آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی شامل ۱۵ هزار و ۱۹۵ کلاهک هسته ای است که نزدیک به ۱۰ هزار کلاهک هسته ای در داخل انبارهای نظامی در انتظار انهدام و خروج از خدمت هستند.
بر اساس آمارهایی که سازمان های علمی آمریکا منتشر کرده اند، نشان می دهد که خطرناکترین این سلاح ها ۳ هزار و ۸۰۰ کلاهک هسته ای است که اکنون در خدمت عملیات نظامی است که از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ کلاهک در اختیار آمریکا، روسیه، فرانسه و انگلیس قرار دارد.
در ادامه این گزارش آمده است، روسیه و آمریکا بیشترین تعداد کلاهک هسته ای را در جهان در اختیار دارند به طوری که هر کدام از این کشورها دارای ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ کلاهک و بمب هسته ای هستند.
در همین حال دیگر کشورهای هسته ای هم به ضرورت در اختیار داشتن بیش از صدها بمب هسته ای برای امنیت ملی خود می اندیشند.
برپایه این گزارش، روند تولید زرادخانه هسته ای اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و فرانسه ثابت است و این در حالی است که انگلیس، آمریکا و روسیه اقدام به کاهش زرادخانه هسته ای خود کرده اند و این روند در طول ۲۵ سال و به تدریج صورت گرفته است و در مقابل چین، پاکستان و کره شمالی به تعداد سلاح های هسته ای خود افزوده اند.
در این گزارش یادآوری شده که تعداد دقیق سلاح های هسته ای کشورها بخشی از اسرار نظامی و ملی آنان محسوب می شود، ولی اطلاعاتی که همگان به آن دسترسی دارند و توسط موسسه علمی فدرال آمریکا بررسی شده، نشان می دهد که اسراییل (رژیم صهیونیستی) ۸۰ کلاهک هسته ای (البته در برخی گزارش ها تعداد کلاهک های هسته ای رژیم صهیونیستی تا ۲۵۹ کلاهک نیز ذکر شده است)، فرانسه ۳۰۰ کلاهک و بمب هسته ای و چین ۲۶۰ کلاهک هسته ای در اختیار دارد و بررسی ها نیز حاکی از آن است که انگلیس هم دو هزار و ۱۵ کلاهک، پاکستان بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ کلاهک و بمب هسته ای و هند ۱۱۰ تا ۱۲۰ کلاهک هسته ای در اختیار دارند.
این درحالی است که هیچ اطلاعاتی درباره زرادخانه هسته ای کره شمالی به دست نیامده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.