تحولات لبنان و فلسطین

اصفهان- پنجمین جلسه کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از سوی شهرداری اصفهان ،ارایه گزارش از نهایی شدن برند بین‌المللی شهر اصفهان،بررسی طرح تغیر کاربری واحدهای مسکونی به مراکز اقامتی در تالار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

برند بین‌المللی اصفهان در هفته اصفهان رونمایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین( I.T.B‌ ) و اعزام هیاتی از استان اصفهان گفت:در این نمایشگاه هیات اعزامی به مذاکره با  شرکت‌های بین‌المللی فعال در صنعت گردشگری، دیدار با شرکت‌های روابط عمومی بخش گردشگری (p.r)و همچنین معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اصفهان در این می‌پردازد.

محمدرضا رجالی تصریح کرد: همدلی و هماهنگی بخش‌های مختلف از استانداری، شهرداری، میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی و غیره می‌تواند صنعت گردشگری اصفهان را متحول  سازد و زمینه رشد اقتصادی استان و کاهش نرخ بیکاری را فراهم می‌سازد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان از نهایی شدن انتخاب برند بین‌المللی  اصفهان  خبر داد و گفت:برند اصفهان پس از ارایه طرح‌ها و شعارهای  مختلف و چندی نظرسنجی داخلی و خارجی در هفته اصفهان رونمایی می‌شود.

رجالی در بخش از سخنان خود با اشاره به وجود ۱۴۰ هزار واحد مسکونی خالی در استان اصفهان گفت:تغییر کاربری ساختمان‌های مسکونی به مراکز اقامتی می‌تواند بخشی از نیاز اقامتی گردشگران را پاسخ دهد.

وی اضافه کرد: فعالان صنعت ساختمان در رکود فعلی مسکن می‌تواند فرصتی برای ایجاد زیرساخت گردشگری ایجاد کنند و از  واحدهای مسکونی چندین طبقه برای اسکان گردشگران استفاده کنند.

رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان پیشنهاد تصویب پیشنهادی در رابطه با صدور مجوز برای  تغییر کاربری موقت واحدهای مسکونی به مراکز اقامتی شد و گفت:مصوبه پیشین شورای شهر اصفهان در صفر شدن هزینه پروانه ساخت هتل و مراکز گردشگری  اقدامی ارزشمند برای  رونق هتل‌سازی به شمار می‌آید.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و برنامه‌های حوزه گردشگری  شهرداری اصفهان گفت : در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ نقش شهرداری به‌عنوان  سازمان عمومی شهر مشخص و تبیین شده است.

سعید فردانی  گردشگری را اولویت سوم برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۰ برشمرد و گفت:اعتلای هویت و ایجاد یک تصویر ملی از اصفهان، ارتقای خلاقیت  و سرزندگی در فضاهای شهری، افزایش بهره وری ر مدیریت منابع سرمایه‌های سازمانی و توسعه متعادل و متوازن شهر و بهبود خدمات ازجمله بخش‌های برنامه راهبردی شهرداری  در اصفهان ۱۴۰۰ است.

وی از اختصاص ۵ میلیارد تومان بودجه برای بخش رسانه ایی حوزه گردشگری  خبر داد و گفت:شهرداری تلاش می‌کند که هویت شهری را  در المان های مختلف به گردشگران داخلی و خارجی نمایش دهد.

فردانی از طرح  سامان‌دهی ورودی شهر اصفهان خبر داد و گفت:دو ورودی فرودگاه و فلکه دانشگاه صنعتی در دست اجراست   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.