به گزارش قدس آنلاین، سردار علیرضا مظاهری ظهر دوشنبه درجمع خبرنگاران استان گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون ۳۶۶ پرونده مجازی تشکیل شده که بیشترپرونده ها مربوط به برداشت غیرمجاز ازحساب های بانکی و جرایم اخلاقی است.
وی اظهارداشت: درحوزه فضای مجازی ۹۷ درصد کشفیات داشتیم و دراین راستا ۲۸۴ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ۵۵ هزارو ۴۸۵ فقره جرم دراستان اتفاق افتاده است، گفت: درهمین راستا ۱۲ هزارو ۸۵۳ نفردستگیر شدند که ۹۱ درصد مجرمین مرد و ۹ درصد زن بودند.
وی افزود: ۶۴ درصد مجرمین سنین ۲۵ تا ۳۹ سال بوده اند. وی خاطرنشان کرد: طی ۱۱ ماهه سال جاری ۵ هزارو ۶۵ مورد سرقت دراستان به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش داشته است.
وی همچنین از کاهش ۱۱ درصدی سرقت های بزرگ دراستان خبردادو گفت : ۳۲ درصد سرقت به عنف ، ۳۸ درصد سرقت موتورسیکلت و ۱۰ درصد سرقت ازمنزل و ۶ درصد کیف قاپی کاهش و سرقت مسلحانه به صفررسیده است.
سردارمظاهری با اشاره به افزایش ۴ درصدی کشف سرقت ها اظهارداشت: برخورد با سارقین درقالب ۱۶طرح برنامه ریزی شده بود که درهمین راستا ۲۵ باند سارقین احشام، منزل، کیف قاپی، عنف ، سیم و کابل متلاشی و ازهزارو۲۸۷ فقره عملیات جلوگیری شد.
وی از کشف ۹ فقره قتل طی این مدت دراستان خبرداد و گفت: ۸ فقره قتل مربوط به امسال و یک فقره ازسنوات قبل باقی مانده است.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی به اجرای ۱۶طرح مبارزه با قاچاق کالا نیز اشاره کرد وافزود: ۹۶۴ متهم قاچاق کالا دراستان دستگیر شدند و ارزش ریالی پرونده ها ۹۵ میلیارد ریال بوده است.
وی همچنین ازکشف ۳۲ درصدی مواد مخدر دراستان خبردادو گفت: یک تن و ۶۴۰ کیلو و ۷۶۰ گرم مواد مخدر دراستان کشف شده که ازاین مقدار ۷ کیلو و ۳۶۸ گرم مواد صنعتی بوده است.
وی تصریح کرد: درطول سال جاری ۶۱۱ مرحله پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر درسطح استان انجام شده که ۲ هزارو ۴۸۳ نفرافراد توزیع کننده و حمل کننده دستگیر و ۲۰ مورد باند توزیع کننده منهدم شدند. وی ادامه داد: همچنین ۷۲۳ نفر افراد پرخطر دستگیر و تحویل مراکز ترک اعتیاد شدند.
وی تعداد تماس های تلفنی با پلیس ۱۱۰ را ۱۸۳ هزارو ۳۶۵ مورد با ۱۸ خط عنوان و خاطرنشان کرد: ازاین تعداد ۷۶ هزارو ۴۷۴ مورد عملیاتی شده و ۱۰۰ هزارو ۴۱۴ مورد راهنمایی و ارشاد انجام شده است.
وی یادآورشد : در تماس ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته و ۹۳ درصد تماس ها زیر ۱۵ دقیقه رسیدگی شده است.
نظر شما