به گزارش قدس آنلاین، بهمن باقری عنوان کرد: طی شش ماه نخست سال ۱۳۹۵ ارزیابی دورهای از ۱۰ فرودگاه پرترافیک ایران در راستای اجرای طرح خدمات مسافری A.S.Q صورت گرفت و گزارشهای آن پس از نهایی شدن در اختیار مدیرعامل شرکت فرودگاهها و مدیر فرودگاه مربوطه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه این ۱۰ فرودگاه در گروه فرودگاههایی با ترافیک بالای مسافر در سال هستند، ادامه داد: همچنین این گزارشها با دو دوره گذشته در قالب جدولهای مقایسهای تدوین شده است تا درصد رشد یا کاستی فرودگاهها در این مدت مشخص شود.
مشاور مدیرعامل و مدیر پروژه نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی گفت: همچنین در شش ماه دوم ۹۵، فرودگاههای نوع دوم با میزبانی به طور میانگین ۱ تا ۵ میلیون مسافر در سال ارزیابی شد و نتایج آن در اختیار مدیرعامل شرکت فرودگاهها و مدیر فرودگاه مربوط به آن قرار گرفت. این ۱۰ فرودگاه شامل ساری، گرگان، بوشهر، آبادان، لارستان، اردبیل، ارومیه، کرمانشاه و ایلام میشود.
وی یادآور شد: در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی تلاش کردیم فرودگاه بینالمللی مشهد در رنکینگ جهانی قرار گیرد و از سوی A.C.Iارزیابی شد که نتایج آن به زودی منتشر میشود. همچنین در نظر داریم در سال آتی فرودگاه بینالمللی مهرآباد را پس از انجام ارزیابیها، تا اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی در رنکینگ جهانی شرکت دهیم.
به گفته وی، هدف نهایی این دفتر قرار دادن همه فرودگاههای بینالمللی و بزرگ ایران در رنکینگ جهانی است. اکنون فرودگاههای تبریز و شیراز پس از فرودگاه بینالمللی مهرآباد آمادگی حضور در این رنکینگ را دارند.
باقری درباره برنامههای این دفتر برای سال ۱۳۹۶ تصریح کرد: با دستورمدیرعامل شرکت فرودگاهها چند ماهی است مطالعات تفاهمنامه سطح خدمات فرودگاهی(S.L.A) با محوریت شرکت فرودگاهها، میان ایرلاینها و فرودگاهها انجام شده است که در سال ۹۶ به صورت پایلوت با یک ایرلاین و در یک فرودگاه عملیاتی خواهد شد و در نهایت نتایج حاصل از آن را به سایر فرودگاهها تسری میدهیم.
وی یادآور شد: در نوروز ۹۶ نیز سامانه پیامکی ۱۰۰۰۷۰۶۹ فعال است تا گزارشهای مردمی از تمام فرودگاهها را دریافت کنیم و مشکلات و مباحث مطرح شده را رصد و پیگیری کنیم. خوشبختانه در برطرف کردن این مشکلات مدیران و معاونان فرودگاهها همکاری لازم را باید داشته باشند.
نظر شما