اهواز ـ نماینده مردم اهواز گفت: اغلب صنایع استان خوزستان فاقد کارکرد لازم در راستای مسئولیت های اجتماعی هستند و هیچ کمکی به اشتغالزایی و رفع محرومیت ندارند.

صنایع خوزستان به اشتغالزایی کمک نمی کنند/۴۰۰ واحد صنعتی تعطیل است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جواد کاظم نسب الباجی شامگاه چهارشنبه در محل سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان خطاب به معاون اول رئیس جمهور بابیان اینکه به اهواز رنج دیده و صبور خوش آمدید، اظهارکرد: از سفرهای مکرر هیئت دولت به خوزستان در راستای بررسی مشکلات و مطالبات مردم برای توسعه خوزستان سپاسگزاری می کنم.

وی با اشاره به اینکه مردم خوزستان و اهواز به رغم تلاش های ارزنده مجموعه تدبیر و امید در سطح ملی و سیاست های خارجی همچنان درگیر مشکلاتی اساسی هستند، گفت: نیازمند عنایت ویژه و همت بالای دولت و رئیس جمهور در این راستا هستیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات مردم خوزستان عنوان کرد: تنوع و گستردگی بخش صنعت، همواره یکی از ظرفیت های توسعه اشتغال است ولی همواره شاهد رکود و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی به ویژه در اهواز و خوزستان از جمله شرکت هایی نظیر گروه ملی، لوله سازی، صنایع نیشکر و تصفیه قند و نیشکر اهواز هستیم به طوری که در حال حاضر بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی و شهرک صنعتی نیمه تعطیل داریم.

وی ادامه داد: کارکنان بسیاری از این واحدها نزدیک به سه ماه، بدون حقوق هستند و انتظار این است تا در راستای توانمندسازی این واحدها، دولت عنایت ویژه ای به خوزستان داشته باشد.

وی افزود: بسیاری از صنایع بزرگ و تولیدی خوزستان به ویژه در بخش فولاد وابسته به کشور هستند.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه بابیان اینکه بسیاری از صنایع استان فاقد کارکرد لازم در راستای مسئولیت های اجتماعی هستند، افزود: هیچ کمکی به اشتغالزایی و رفع محرومیت ندارند.

الباجی تاکیدکرد: مسئولان نظام و دولت بدانند که خوزستان با بحران زیست محیطی بی سابقه ای رو به رو است و پیامدهای آن کمتر از جنگ هشت ساله دفاع مقدس نیست. هرگونه تغییر در هر یک از عوامل برقرارکننده تعادل باعث برهم خوردن تغییر تناسبات محیط زیست شده است.

وی با اشاره به آلودگی و تخریب محیط زیست به ویژه در ۱۳ سال اخیر ناشی از مسائل مختلف از جمله مدیریت غلط آبی، تأکید بر انتقال آب و گسترش صنعت قدیمی سدسازی است، گفت: عرصه زندگی بر مردم خوزستان تنگ شده و با مشکلات عدیده زیست محیطی روبه رو هستند.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه تصریح کرد: راه حل مبارزه با گرد و غبار فقط نهال کاری و مالچ باشی نیست بلکه باید پهنه آبی را گسترش داد و بایستی مردم را وارد کار کرده و از کشاورزان درخواست کشت در این اراضی را داشته باشند.

الباجی نیز به مشکلات شبکه آب و فاضلاب فرسوده کوت عبدالله و قدمت ۴۰ ساله آن اشاره کرد و با بیان اینکه بایددر این زمینه عنایت ویژه ای را به شهرستان کارون داشته باشیم، خواستار پرداخت خسارت سیل سال قبل خوزستان شد و اظهارکرد: توسعه مراکز خدمات درمانی با توجه به سونامی سرطان در خوزستان یک ضرورت جدی است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقاد از منابع نفتی در خوزستان فقط عامل آلایندگی بوده و هیچ گونه اقدامی در راستای عمران، بهداشت، گازرسانی و اشتغالزایی انجام نشده است.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل نبود اعتبارات، فرزندان ما در کانکس آهنی و در گرمای ۶۰ درجه تحصیل می کنند که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.