۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 518046

خط قرمز- : مرد جوان اعترافاتش را این گونه شروع کرد: مشکل از روزی شروع شد که طمع کسب درآمد زیاد و آسان به جانم افتاد، چند رفیق ناباب هم همراهم شدند و تصمیم گرفتیم با شگردی تازه دست به کاری بزنیم که عاقبتش جز زندان نبود.

پایان تلخ دزدی اینترنتی از مؤسسه اعتباری در مشهد

قدس آنلاین - مرد جوان اعترافاتش را این گونه شروع کرد: مشکل از روزی شروع شد که طمع کسب درآمد زیاد و آسان به جانم افتاد، چند رفیق ناباب هم همراهم شدند و تصمیم گرفتیم با شگردی تازه دست به کاری بزنیم که عاقبتش جز زندان نبود.

اعتراف این متهم ما را به پرونده عجیبی رهنمون کرد، پرونده‌ای که زیر دست یکی از قضات مجرب در حال بررسی است. مهدی حقدادی، قاضی ویژه جرایم رایانه‌ای در گفت وگو با خبرنگار ما درخصوص پرونده کلاهبرداری میلیونی یکی از مؤسسات مالی و اعتباری گفت: سرکرده این باند یکی از مجرمان سابقه‌دار بود که پس از آزادی از اقدام به اغفال دوستان قدیمی‌اش می‌کند که متصدی و آبدارچی یکی از شعب مؤسسه‌ اعتباری بودند و با همکاری آن‌ها اقدام به تشکیل یک باند سرقت سایبری می‌کند.

وی افزود: اولین گام از نقشه سرقت اینترنتی این باند، شناسایی مشتریان با موجودی‌های رقم بالا در مؤسسه بود، بعد از شناسایی این مشتریان، با کمک آبدارچی و متصدی مؤسسه گام بعدی سرکرده باند دسترسی به کپی مدارک مشتریان برای رسیدن به اهداف شومشان بود.

قاضی ویژه جرایم رایانه‌ای در ادامه با بیان اینکه مجرمان در بازجویی اولیه به افتتاح حساب مدارک سرقت شده اعتراف کردند، گفت: آن‌ها پس از افتتاح حساب با مدارک کسانی که دارای موجودی زیادی در حسابشان بودند، درخواست کارت بانکی و رمز اینترنت بانک می‌کردند، این کار که با همدستی اعضای باند در مؤسسه انجام می‌شد، دسترسی متهمان به حساب بانکی را فراهم می‌کرد.

وی افزود: این مجرمان حرفه‌ای با کمک همدستانش قصد داشتند، با شگردی خاص به حساب‌های اینترنتی متمرکز مؤسسه مالی و اعتباری که از ضعف سیستم بانکداری برخوردار بودند و سقفی در برداشت‌های اینترنتی نداشتند، دستبرد زده و ارقام خوبی به جیب بزنند.

حقدادی تصریح کرد: در اولین اقدام اعضای این باند، ۳۵۰ میلیون تومان از حساب یک مشتری برداشت و سرقت کردند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در این پرونده رئیس شعبه نیز اقدام به افتتاح حساب آن هم با کپی کارت شناسایی کرده بود، در ردیف متهمان قرار گرفته است.

قاضی حقدادی با بیان اینکه این مجرمان پس از دسترسی به وجوه نقدی اقدام به خرید اموال مورد نیاز خود کردند، گفت: با همکاری پلیس فتا، پس از شکایت مالباخته متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

وی همچنین به شیوه شناسایی متهمان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه متهمان با نقشه قبلی همه پول‌های سرقتی را به دلار تبدیل کرده بودند، توسط مأموران پلیس فتا دستگیر شدند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.