اهواز- رییس اتاق بازرگانی اهوازگفت: تراز تجاری خوزستان صفر است چون سال گذشته میزان واردات و صادرات هر دو در کنار هم ۶.۵ میلیون دلار بود.

تراز تجاری سال گذشته خوزستان صفر بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شهلا عموری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که ظهر پنجشنبه در سالن اجتماعات ارشاد شهرستان شادگان برگزارشد، اظهار کرد: واحدهای تولیدی مشابه در سایر استان ها با سخت گیری های کمتر و کاهش مسائل مالی برای بخش خصوصی، مبالغ بسیار کلان تری را جذب می کنند ولی واحدهای تولیدی ما با کم ترین ظرفیت کار می کنند و برخی به کلی راکد و برخی از شهرک های صنعتی خوزستان هم تبدیل به گورستان شده است.

وی افزود: تراز تجاری خوزستان صفر است چون سال گذشته میزان واردات و صادرات هر دو در کنار هم ۶.۵ میلیون دلار بود.

رییس اتاق بازرگانی اهواز به بحث راه اندازی شهرک های کشاورزی اشاره کرد و گفت: تأسیس این شهرک ها باعث رونق کشاورزی به ویژه در زمینه صادرات خواهد بود و باایجاد مرز هوایی برای برخی شهرها مانند دزفول می توانیم محصولات کشاورزی را به کشور روسیه صادر کنیم.

وی با انتقاد از وجود برخی مشکلات قدیمی در حوزه اقتصاد و تجارت استان خوزستان عنوان کرد: هنوز خبری از مدیریت و پنجره واحد در خوزستان نیست، مشکلات زیرساختی بسیاری در مرز چذابه وجود دارد و امکانات رفاهی و بهداشتی سرمایه گذاران در این مرز بسیار ناچیز است. عدم وجود پایانه های صادراتی از جمله میوه و تره بار و آبزیان، در کنار نداشتن دو درگاه مجزا در پایانه های مرزی هم از دیگر مشکلات سرمایه گذاران است.

عموری یادآور شد: وجود دستگاه ایکس. ری در مرزها باعث اشتغال زایی برای اهالی منطقه شده و علاوه بر آن باعث ارتقای امنیت هم می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.