انتخابات

دبیر جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان گفت: جشنواره تبیان فرصتی برای ترویج فرهنگ مطالعه و پژوهش در بین نسل جوان و همچنین آموزش غیر مستقیم روش تحقیق و پژوهش است.

آموزش غیر مستقیم تحقیق و پژوهش مهمترین هدف جشنواره/ ترویج افزایش مطالعه و تحقیق در بین نسل جوان موثرترین قدم در جشنواره است

الناز فطیر خورانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی «قدس آنلاین»  اظهار کرد: با توجه به هماهنگی های آموزش و پرورش با تبیان، ثبت نام از دانش آموزان برای شرکت و حضور در جشنواره صورت گرفت و آمار نشان می دهد تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال های قبل افزایش چشمگیری یافته است.
وی افزود: داوری در مرحله اول به  لحاظ کیفی بسیار دشوار بود اما پروژه های خوبی برای مرحله دوم انتخاب شدند و ۶ هزار دانش آموز به مرحله دوم راه یافتند و آثارشان دارای کیفیتی خوب و مطلوب بود.
فطیر خورانی خاطر نشان کرد: در وهله اول پژوهش، تحقیق و انجام پروژه های علمی موضوع یادگیری و تشویق به سمت پژوهش مورد توجه قرار دارد تا نسل جوان به تحقیق و پژوهش ومطالعه روز افزون گرایش یابند.
وی با بیان اینکه جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان در حقیقت آموزش غیر مستقیم به دانش آموزان در عرصه مطالعه و تحقیق است، گفت: کارها از طریق اینترنتی در فضایی پاک و ایمن و مفید انجام می گیرد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مدیر مرکز یادگیری موسسه تبیان افزود: جذابیت جشنواره با موضوعیت علمی قرار گرفته تا دانش آموزان با محتوای غنی فرهنگی و مذهبی نیز آشنا شوند.
وی ادامه داد: دانش آموزان حتی در دورترین نقاط کشور می توانند با دسترسی به سایت تبیان به پژوهش و تحقیق بپردازند.
فطیر خورانی خاطر نشان کرد: بارگذاری بر روی سایت تبیان صورت می گیرد تا دانش آموزانی که در مدارسشان آزمایشگاه و زمینه ای مناسب برای انجام کارهای تحقیقی ندارند بتوانند از این طریق به مطالعه و پژوهش بپردازند.
دبیر جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان در پایان گفت: دانش آموزان در هر نقطه ای از کشور با هر گونه امکاناتی که دارند با مراجعه به سایت تبیان هدایت و مشاوره می شوند تا با انتخاب نوع پروژه خود در این جشنواره حضور یابند.
همچنین گفتنی است؛ دوازدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان در روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.