مرحله نهایی رزمایش مشترک آبخاکی روی نقشه دانشجویان دوره های ۱۱ و۲۷ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس آجا) امروز چهارشنبه با دستیابی به تمامی اهداف از پیش تعیین شده آن پایان یافت.

رزمایش مشترک آبخاکی روی نقشه دانشجویان دافوس ارتش پایان یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، امیر حسین ولی وند زمانی در جلسه مرحله نهایی این رزمایش ۵ روزه با تشریح اهداف برگزاری آن گفت: توانایی طرح ریزی و اجرای یک رزمایش مشترک، افزایش قدرت تجزیه و تحلیل و مدل سازی تفکرات، ایجاد وحدت در تفکرات عملیاتی، افزایش مهارت در اجرای اعمال فرماندهی و ستاد، افزایش قدرت و مهارت تصمیم گیری و تصمیم سازی در قالب فعالیت های مشترک و مهارت و ایجاد قابلیت های منحصر به فرد در نحوه هدایت عملیات آبخاکی از مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش بود.
وی در ادامه تصریح کرد، برابر نظر هیات داوران و کارشناسان نظامی حاضر در این رزمایش این مهم به خوبی تحقق یافته است.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس آجا) خاطرنشان کرد: در مرحله نهایی برگزاری این رزمایش پس از شور دوم ستادی و تصویب طرح های ارائه شده و تبدیل آنها به دستور، تمامی طرح های عملیاتی برای اجرای ماموریت به نیروهای پیاده شونده و نیروهای رزمی ابلاغ شد که نیروهای عمل کننده در قالب دو گروه پیاده شونده و رزمی عملیات خود را با موفقیت به پایان رساندند.

این رزمایش با تشکیل ۱۸ گروه آموزشی دانشجویان و با نظارت استادان برجسته دافوس آجا از صبح روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۶ به مدت ۵ روز در محل این دانشگاه آغاز شده بود که در پایان مرحله نهایی آن جلسه پرسش و پاسخ در خصوص مراحل رزمایش در سالن شهید ولی الله فلاحی دافوس با حضور فرمانده این دانشگاه، هیات داوران و دانشجویان برگزار شد.

رزمایش مشترک آبخاکی یکی از تمرینات مهم تاکتیکی است که اجرای آن زمینه های هماهنگی بین نیروهای شرکت کننده را مهیا می سازد و با توجه به ماهیت آن که از پیچیدگی منحصر به فرد برخوردار است، موجب افزایش مهارت طرح ریزی و اجرای مشترک نیروهای درگیر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.