تحولات لبنان و فلسطین

رویه جدید گوگل برای بررسی نحوه صرف هزینه و پول خرج کردن کاربران در فضای مجازی نگرانی در مورد نقض حریم شخصی افراد را بیشتر کرده است.

گوگل به دخل و خرج کاربران هم نظارت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، گوگل از برنامه های خود برای کمک به آگهی دهندگان به منظور ردگیری صرف هزینه مردم در دنیای مجازی خبر داده است. این کار با بررسی نحوه استفاده از کارت های اعتباری برای پرداخت هزینه استفاده از کالا و خدمات صورت می گیرد.

گوگل می گوید این رویکرد به آگهی دهندگان امکان می دهد تا دریابند آیا صرف پول برای نمایش تبلیغات به فروش آفلاین منجر می شود یا خیر. بر اساس بررسی های گوگل حدود 70 درصد از موارد تعاملات پولی با استفاده از کارت های اعتباری در آمریکا صورت می گیرد.

با ارائه این خدمات توسط گوگل موسوم به Google Attribution‌ هر شرکت آگهی دهنده ای از تاثیر تبلیغات خود بر کاربران آگاه می شود. البته گوگل پیش از این هم اطلاعات کاربران سرویس های تبلیغاتی خود مانند Adwords، Google Analytics و  DoubleClick را در اختیار آگهی دهندگان قرار می داد.

گوگل این اطلاعات را هم از کاربران رایانه های شخصی و هم از کاربران تلفن های همراه اخذ کرده و نحوه صرف پول توسط آنها را به دقت بررسی می کند. اگر چه گوگل مدعی شده از این طریق جزییات صرف پول توسط افراد افشا نمی شود، اما صاحب نظران استفاده از روش مذکور را نقض صریح و عینی حریم شخصی کاربران می دانند.
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.