به گزارش قدس آنلاین، رضا علیزاده با اشاره به موفقیت ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان در سنوات گذشته و کسب رتبه برتر در سطح کشور اظهار کرد: همراهی و همگرایی اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان اعم از فرمانداران،شهرداران،دستگاه های اجرایی و... موجب شد تا در سفرهای تابستانی و نیز سفرهای نوروزی شاهد رضایتمندی گردشگران باشیم .
وی بر لزوم رفع موانع زیرساختی استان که برای حضور گردشگران اختلال ایجاد میکند تاکید کرد و گفت:در روزهای آتی شاهد موج عظیمی از گردشگران ورودی به استان خواهیم بود،لذا باید در جهت افزایش ایمنی و تسهیل در تردد گردشگران در محورهای مواصلاتی،ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات حمل و نقلی، نظارت بر عملکرد اصناف،استقرار گروه های امدادی جهت سهولت بخشی به گرههای ترافیکی و نیز حل مشکلات ترافیکی بصورت ویژه برنامه ریزی و اقدام کنند .
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلانی در خصوص هماهنگی با شهرداری های استان جهت آماده سازی محیطی برای ورود گردشگران، پاکسازی حریم جاده ای منتهی به شهرها،آمادگی کامل شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی،فعال بودن کامل دستگاههای خود پرداز،اطلاع رسانی مستمر از طریق صدا و سیما و نیز جمع آوری دست فروشان در حاشیه جاده تاکید کرد.
علیزاده با بیان اینکه عمده مسافران نقاط ساحلی را کانون توجه گردشگری خود قرار می دهند،سواحل بندر انزلی،ساحل چمخاله در شهرستان لنگرود و چابکسر را پر استقبال ترین نقاط ساحلی استان خواند و تصریح کرد: به تناسب این استقبال،معضل ترافیک در مناطق مذکور بیش از سایر نقاط بوده که حضور مدبرانه پلیس راهور و انتظامی و همچنین سایر گروه های امدادی می تواند موجبات رفع این اتفاق ناخوشایند را به حداقل برساند .
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان همچنین رسیدگی به وضعیت نمازخانههای درون و برونشهری را حائز اهمیت خواند و افزود:خلق سفری خوش برای مسافران موجبات استمرار سفر به استان را فراهم می آورد .
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به انجام گشت های بازرسی اشاره کرد و یادآور شد: بازدید از اماکن اقامتی و پذیرایی به طور مستمر در حال انجام است .
علیزاده همچنین از حضور راهنمایان گردشگری استان در مراکز اطلاع رسانی گردشگری،موزه ها و بناهای تاریخی خبر داد و افزود:در امر خدمات رسانی مطلوب تر به مسافران از ظرفیت راهنمایان گردشگری و NGO ها به خوبی بهره خواهیم برد.
منبع: ایسنا
نظر شما