تحولات منطقه

مشهد-استاد دانشگاه لبنان با اشاره به اینکه آینده نگری یک رسانه می تواند در برخی رویدادها حیاتی و بسیار مهم واقع شود، گفت: دست اندکاران یک رسانه باید آینده را بخوانند تا نقاط ضعف دشمن را بشناسند و با تمرکز بر آن دشمن را از موضع تهاجمی به دفاعی بکشانند.

آینده اندیشی شاخصی حیاتی برای رسانه ها است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی رزق در کمیسیون تخصصی که با موضوع «نحوه پوشش رسانه ای در جنگ» از نشست های تخصصی نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون های اسلامی در مرکز همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: باید پیش از وقوع بحران دست اندرکاران موسسه رسانه ای را آموزش بدهیم تا بتوانند مشکلات را بشناسند و توانایی مقابله با آن را کسب کنند.

استاد دانشگاه لبنان با بیان اینکه یکی از نمونه های موفق در برخورد با بحران، کانال المنار لبنان است، خاطرنشان کرد: آنها می دانستند نهادهای رسانه ای مورد هجوم دشمن قرار می گیرند و پیش بینی آینده را کرده بودند و با اینکه ساختمان المنار مورد اصابت قرار گرفت آنها با آینده اندیشی و تهیه زیر ساخت ها لازم از محلی دیگر حتی پخش زنده خود را ادامه دادند.

دکتر رزق با اشاره به اینکه برخی شبکه ها هم نتوانستند خبرنگاران جنگی را به دلایلی مانند عدم داشتن بیمه عمر به میادین اعزام کنند، گفت: این نقطه ضعفی بود که این شبکه ها نتوانستند خبرنگار در خط مقدم جنگ داشته باشند و حوادث را به صورت مستقیم پوشش دهند و مجبور شدند اخبار را به نقل از رسانه های دیگر منتشر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.