مشهد- ۱۷ مرداد بهانه‌ای است برای گرامیداشت افرادی که با خلق بهترین آثار و واژه‌ها در تلاشند، درد و مشکلات همه مردم را بازگو کنند، اما وقتی که نوبت به مشکلات خودشان می رسد، چیزی ننویسندشاید حتی اگر شهادت عزیزانی مثل «محمود صارمی» هم نبود، روزی برای خبرنگار نامگذاری نمی شد و شخصی نیز بهانه ای نمی یافت تا از او بنویسد.

نقش تأثیرگذار روزنامه قدس در تصمیمات کشوری

قدس آنلاین-گروه استان ها: در آستانه روز خبرنگار، تحریریه روزنامه قدس میزبان تعدادی از مسئولان و مدیران سازمان‌های مختلف از استان و مشهد بود.
گفتنی است شهردار مشهد طی بازدید از روزنامه قدس به عنوان یکی از کارآمدترین رسانه‌های کشور یاد کرد.
سید صولت مرتضوی در رأس هیئتی به بهانه گرامیداشت روز خبرنگار در دفتر مؤسسه فرهنگی قدس حضور یافت و در دیدار صمیمانه با ایمان شمسایی مدیر مسئول روزنامه قدس گفت: تعهد خبرنگاران روزنامه قدس در رعایت عدل، انصاف و واقع نگری تحسین برانگیز است.
وی با بیان اینکه روزنامه قدس در حال حاضر به بلوغ مطلوب رسیده است، افزود: نقش تأثیرگذار این روزنامه در تصمیمات کشوری گواه این ادعاست.
شهردار مشهد در پایان پیشنهاد انتشار بین المللی این روزنامه را مطرح کرد و اظهار داشت: چون روزنامه قدس متعلق به آستان قدس رضوی است و آستان مقدس رضوی متعلق به هیچ خط و مرزی نیست، باید این روزنامه در آینده به زبان‌های مختلف منتشر شود تا در جهان نیز نام و نشانی داشته باشد.
مرتضوی ترویج فرهنگ رضوی و نشر کرامات ولینعمتان را از ضروریات این مهم یاد کرد و گفت: قطعاً حضور چنین رسانه‌ای در کشورهای اسلامی دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد.
گفتنی است در این جلسه شهردار مشهد پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران قدس نیز بود.

روزنامه قدس یاور آموزش و پرورش

مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برای برگزاری نشست‌های فرهنگی و اجتماعی با روزنامه قدس اعلام آمادگی کرد.
علیرضا کاظمی طی بازدید از روزنامه قدس و تبریک به خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار بیان داشت:علاوه بر این آماده مطالبه گری روزنامه قدس به عنوان رسانه و زبان گویای مردم نیز هستیم و پاسخگویی به این مطالبه‌ها را نقطه قوت خود می‌دانیم.
او با اشاره به رویکردهای مطلوب فرهنگی قدس، فرهنگ سازی رسانه‌ها را در کنار خبررسانی به عنوان وظیفه اصلی رسانه‌ها برشمرد.
کاظمی با تأکید بر پوشش خبری قدس به عنوان رسانه‌ای که بیشترین همکاری را در این خصوص با آموزش و پرورش داشته، قدس را یاور خود در حوزه تعلیم و تربیت خواند و بیان داشت: روزنامه قدس از جمله رسانه‌هایی بود که به آموزش و پرورش کمک کرد تا در راستای اجرای سند تحول و رهنمودهای امام(ره) و رهبری گام بردارد.
او قدس را از روزنامه‌های وزین و پرمخاطبی خواند که همواره پشتیبان آموزش و پرورش بوده است.
وی با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای خبرنگار به خصوص شهید صارمی به خاطر سنگ تمام گذاشتن این روزنامه در اطلاع رسانی اخبار آموزش و پرورش قدردانی کرد.
مدیر مسئول روزنامه قدس نیز در این نشست بیان داشت که در دامن آموزش و پرورش آموخته‌ایم و و همواره خود را دانش آموزانی می‌دانیم که تحت آموزشِ آموزش و پرورش بوده‌ایم.
ایمان شمسایی افزود: معتقدیم، همیشه حامی نهادهای خدمتگزار هستیم که مهم‌ترین آن آموزش و پرورش بوده است.
 وی بیان داشت: گردش اطلاعات در سطوح بالا را نیز در حوزه آموزش و پرورش آموخته‌ایم. از این رو همچنان خدمتگزار این نهاد خواهیم ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.