به گزارش قدس آنلاین فرزانه شرفبافی در نشست خبری حاشیه مراسم ورود دو فروند هواپیمای ATR، در خصوص برنامه پروازهای بینالمللی این هواپیماها اظهارداشت: هما پروازهای منطقهای به کشورهای همسایه از طریق ATR ها را در نظر دارد که نام آن ایرانایر رجینال(منطقه ای) است.
وی افزود: شبکه جدید پروازهای منطقهای ATR ها در شرف طراحی است و بهزودی پروازهای آن هواپیماها به کشورهای همسایه آغاز میشود.
سرپرست ایران ایر با بیان اینکه ATRها توانایی پرواز به تمام کشورهای همسایه را دارند و گفت: بخشی از پروازهای خارجی از طریق این هواپیماها تامین خواهد شد.
به گفته وی، این هواپیماها برای جغرافیای ایران طراحی شده است و با حداکثر ایمنی تاکنون نسبت به ضریب تولید و تعداد پرواز حداقل سوانح را دارند.
شرفبافی ادامه داد: بهرهبرداری از این هواپیماها بسیار ساده است و میتوانند در فرودگاههایی که امکانات کمی دارند هم عملیاتی شوند. در حال برنامهریزی برای شبکه پرواز بینشهری هستیم تا از ATR ها در فرودگاههای کم مسافر استفاده شود.
سرپرست ایران ایر در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه تامین مالی هواپیمای ایرباس، ATR و بوئینگ گفت: یک برنامه از پیش تعیین شده برای فاینانسر هواپیما داریم.
وی ادامه داد: امکان تامین فاینانس هواپیماهای ATR از طریق منابع داخلی وجود دارد، ضمن اینکه فاینانسرهای خارجی نیز به شدت علاقمند به تامین مالی هستند اما ترجیح ما استفاده از فاینانسر داخلی است.
شرفبافی درخصوص تامین مالی ایرباسها گفت: برای تامین فاینانسر ایرباسها ترجیح میدهیم که از منابع خارجی استفاده کنیم و هماکنون در حال مذاکرات بسیار فشرده با فاینانسرها هستیم. روشهای خود را ارائه دادند و ما باید روشهای فاینانسرها را نهایی کنیم و تصمیم خود را بگیریم.
وی در خصوص نحوه پشتیبانی ATR از هواپیماهای فروخته شده نیز گفت: ATR فقط هواپیما و بدنه را به ایران نمیفروشد بلکه تمام سرویسها و هندلینگهایی که برای عملیاتی شدن این هواپیما لازم است را در اختیار ایران میگذارد. اکنون مذاکره برای خرید ۲۰ فروند قطعی شده و در صورت رضایت، مذاکره برای خرید ۲۰ فروند دیگر شروع خواهد شد.
نظر شما