کرج- رئیس اداره امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی گفت: مسمومیت براثر مصرف ناآگانه دارو در صدر مسمومیت های ایجاد شده در این استان قرار دارد.

مصرف ناآگاهانه دارو در صدر مسمومیت های استان البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر پریناز احمدی با اشاره به نامگذاری یکم تا هفتم آبان به عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت ها اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی بود تا درخصوص پیشگیری از مسمومیت های دارویی اطلاع رسانی لازم به مردم صورت بگیرد ونکات لازم برای آنها بازگو شود.

وی ادامه داد: مسمومیت های دارویی عمدی و غیر عمدی بیشترین آمار مسمومیت را در البرز داشته که سالمندان و کودکان بیش از دیگر افراد در معرض این نوع مسمومیت قرار دارند لذا باید داروها را از دسترس کودکان دور نگه داشت.

احمدی با بیان اینکه بیشتر مسمومیت ها ناآگاهانه بوده و اطلاع مردم در این موارد کم است گفت: عوارض ناشی از مسمومیت های دارویی حیاتی است به نحوی که گاها منجر به مرگ یا معلولیت می شود.

وی در ادامه بیان کرد: باتوجه به اهمیت موضوع در هفته پیشگیری از مسمومیت ها، ویژه برنامه هایی در استان البرز پیش بینی شدو به اجرا درآمد.

رئیس اداره امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: امسال به دلیل بالا بودن مسمومیت های دارویی، این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفت وبرنامه ها نیز با این رویکرد به انجام رسید.

احمدی در پایان گفت: مسمومیت اطفال، مسمومیت با گاز منواکسید کربن وگاز، مسمومیت غذایی وگیاهان سمی، مسمومیت مواد شیمیایی وآفات مسمومیت ناشی از گزیدگی نیز در فهرست مسمومیت ها جا دارد که در خصوص آنها اطلاع رسانی وآگاهی بخشی لازم در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.