چند روز است که لوله آبی در یک قسمت از شهر ترکیده و آب زیادی از آن می رود و تمام زمین های اطراف را پر از آب کرده است.

آبی که هدر می رود و کسی پاسخگو نیست

قدس آنلاین- گروه استانها- طیبه قاسمی؛ چند روزی هست که لوله بزرگ  آبی به قطر زیاد در جاده کوت امیر نرسیده به روستای جنگیه بعد از پل که قسمتی از شهر اهواز است، ترکیده یا سوراخ شده، به عنوان خبرنگار قدس آنلاین روز اول با یکی از اعضای شورای شهر کوت عبداله تماس گرفتم، به امید اینکه مشکل آن برطرف شود، چندروز پیاپی که این مسیر را طی می کردم میزان ترکیدگی آن بزرگتر شده و خبری هم از سوی ارگان های خدمات شهری در کار نبود، در روز سوم که از این مسیر عبور کردم با توجه به بزرگی لوله آسیب دیده و میزان هدر رفت آب تمام زمین های اطراف این لوله کاملا پر از آب شده است. متاسفانه این آب با آشغال هایی که سال هاست در این مکان رها می شود و کسی هم پیگیرش نیست قاطی شده و بوی بسیار بدی گرفته است. وقتی پیگیر می شوم می گویند لوله ها مربوط به شرکت آب جنوب شرق اند. متولی آن نیز بخشدار مرکزی است.

وقتی از یکی از مسئولان مدیریت بحران شرکت آب و جنوب شرق در مورد اینکه لوله های این منطقه مربوط به این شرکت است یا نه؟ می پرسم، جلال محمدپور می گوید: شرکت آب جنوب شرق چهار لوله ۱۶۰۰ میلی متری دارد که تمام این چهار لوله از کوت امیر و جاده اختصاصی آب جنوب شرق به سمت سربندر، ماهشهر و...  می‌رود و بنابراین لوله های عنوان شده ربطی به شرکت ما ندارد.

یکی از کارکنان فرمانداری کوت عبدالله می‌گوید: این لوله ها مربوط به شرکت آب روستایی می شود، و متعاقباً با رئیس شرکت آب روستای کوت عبدالله تماس می‌گیرم.

آریا خاکی عنوان می‌کند:  این موضوع از دید ما دور نمانده اما این لوله فلزی متعلق به ما نیست، ممکن است مربوط به شرکت آب حیات، کوت امیر باشد یا مربوط به کشاورزی و شخصی باشد.

خاکی ادامه می دهد: شاید به آب شهری مربوط باشد به هر صورت از بهداشت نیز با ما تماس گرفتند و همه این موضوع را از طریق ما پیگیری می کنند، اما حوزه ما از پل تاسیسات به سمت روستای جنگیه است که حاوی لوله های پلی اتیلنی است و لوله فلزی نداریم.

او تصریح می کند: گاهی خود دامداران اقدام به شکستن این لوله ها می کنند، تا این لوله ها تعویض شوند کلی آب هدر می رود.

پس از پیگیری رییس شرکت آب روستایی، وی به خبرنگار قدس می گوید: این لوله شخصی است و مربوط به شخصی به نام سید رحیم آل بوشوکه است که از رودخانه برای کشاورزی برده می شود و باید از طریق دهیار روستای سید صالح پیگیری شود.

آخرین کار ما این است که از طریق یکی از اهالی برای سید رحیم پیغام خرابی این لوله را بفرستیم.

در این بین عده‌ای از اهالی این منطقه با توجه به کمبود آب و تخصیص نادرست آن در نخلستان ها از این موضوع خوشحال اند هرچند آبی که از آن می رود زیاد است و میزان هدر رفته آن در این سه روز شاید جبران ناپذیر باشد.

 به هر حال امیدواریم با پیگیری چند روز خبرنگار قدس در زمانی که مرتب به مردم می گوییم در مصرف آب دقت کنند این دقت را نیز در موارد این چنینی داشته باشیم به خصوص در شرایطی که عده ای چشم دوخته اند مازاد آب خوزستان را ثابت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.