تحولات لبنان و فلسطین

مدیر عملیات شمسا در عراق از ورود روزانه ۱۴۵ کاروان و خدمات دهی روزانه شمسا به بالغ بر ۳۳ هزار زائر ایرانی عتبات عالیات در ایام نوروز خبر داد.

ورود روزانه ۱۴۵ کاروان زائرین ایرانی به عتبات در نوروز/ فعالیت شبانه‌روزی ۵ آشپزخانه مرکزی

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی نصرالهی، مدیر ستاد عملیات شمسا در کشور عراق از ورود روزانه بالغ بر ۱۴۵ کاروان ایرانیان به عتبات عالیات خبر داد.

وی با اشاره به برنامه‌های نوروزی شرکت شمسا برای زائرین اهل بیت(ع) گفت: پکیج‌های نوروزی شرکت شمسا از ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ آغاز و تا ۱۳۹۷/۰۱/۰۸ ادامه خواهد داشت و شرکت شمسا در حال حاضر روزانه به بیش از ۳۳ هزار نفر از زائرین عتبات عالیت خدمات رسانی می‌کند.

نصرالهی در ادامه گفت: به دلیل مصادف شدن تحویل سال ۱۳۹۷ با حلول ماه مبارک رجب، شهادت امام هادی(ع) و لیله الرغائب، امسال شاهد افزایش تراکم زائرین از سایر کشورهای اسلامی در عتبات عالیات هستیم و همین باعث مضاعف شدن تلاش و زحمات همکاران شرکت شمسا برای خدمات رسانی بهتر به زائرین اهل بیت شده است.

وی افزود: با توجه به هماهنگی‌ها و همکاری‌های خوب با فرماندهان امنیتی عراق و پلیس شهرهای مذهبی افزود:: تا کنون مشکل امنیتی برای زائرین به وجود نیامده است، اما با توجه به مسائل امنیتی سامرا، برنامه اعزام زائرین به این شهر ممکن است تغییر کند که اطلاع رسانی‌های لازم در این خصوص موقع ثبت نام زائرین انجام شده است.

مدیر عملیات شمسا در مورد حمل نقل زائرین در عراق اضافه کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با شرکت‌های هواپیمایی شاهد کمترین تأخیر شرکت‌های هواپیمایی در سال جاری بودیم و در مرزهای زمینی نیز به جز موارد محدود تأخیر در شهر کوت به دلیل مسائل امینتی، تا کنون مشکلی برای ورود زمینی زائرین نیز به وجود نیامده است.

نصرالهی به فعالیت‌های شبانه‌روزی ۵ آشپزخانه مرکزی شرکت شمسا در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین اشاره و گفت: تمام تلاش ما بر این است که با کادرهای آشپزی مجرب، غذای باکیفیت و سالمی در اختیار زائرین قرار گیرد و بحمدالله تا کنون شکوائیه‌ای در زمینه تغذیه و تدارکات از سوی زائرین ارائه نشده است.

نصرالهی در ادامه با تشکر از مرکز پزشکی هلال احمر و بیمه ایران در ارائه خدمات پزشکی به زائرین گفت: در سال جاری ۱۰ مرکز پزشکی به صورت رایگان در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین خدمات رسانی خواهند کرد.

مدیر عملیات شمسا در کشور عراق در پایان با اشاره به چالش‌هایی نظیر نوسانات ارزی و بی نظمی ورود کاروان‌های آزاد که زحمات شرکت شمسا در خدمات رسانی مطلوب به زائرین را ۲ چندان می کند، گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا تا کنون خدمات رسانی به زائرین اهل بیت به خوبی انجام شده است و ما همه این موفقیت‌ها را مدیون حضرت سید الشهدا هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.