به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهرداد تقی زاده بهجتی روز پنجشنبه در سفر به شهرکرد در جلسه کمسیون مدیریت ایمنی و حمل و نقل با اشاره به راه آهن اصفهان-شهرکرد-اهواز گفت:این راه آهن طبق طرح مطالعاتی انجام شده توسط شرکت خارجی و شرکت مترو ایران از سال ۸۳ آغاز شد، متاسفانه در دولت های نهم و دهم به این طرح توجهی نشد، اما این طرح در دولت یازدهم در دستور کار دولت قرار گرفت.
وی افزود: در آخرین جلسه برای تصمیم گیری طرح های ریلی کشور پروژه راه آهن اصفهان-شهرکرد-اهواز اولویت دار ترین محور ریلی کشور عنوان شد که مقرر شد ساز و کاری تمهید شود که هرچه سریعتر ساخت این پروژه آغاز شود.
تقی زاده گفت: این راه آهن گلوگاه محور جنوب بوده که از دلایل اهمیت این پروژه محسوب می شود و باید بصورت جدی فعال شود.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: مطالعات این طرح انجام شده است و در حال حاضر در مرحله تأمین اعتبار و جذب سرمایه گذار برای این پروژه است.
وی در ادامه با اشاره به ناوگان حمل و نقل هوایی کشور گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از ناوگان حمل و نقل هوایی جدید هستند و سال گذشته تعدادی هواپیما تحویل گرفته شده است.
تقی زاده با اشاره به اینکه خطوط هوایی قطعا امن است، افزود: سیستم حمل و نقل کشوری تحت هیچ شرایطی ریسک پرواز هواپیمای مسافربری را نمی پذیرد و برای پروازهای مسافربری در شرایط ریسک صفر اجازه پرواز داده می شود.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خودرو محور بودن جابجایی ها در ایران گفت: باید تلاش شود شرایطی فراهم شود که از خودرو محوری فاصله بگیریم که این موضوع چه به لحاظ تصادفات جاده ای و چه به لحاظ مصرف سوخت و آلودگی هوا از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: در شرایطی این مهم تحقق می یابد که سیستم حمل ونقل ریلی، هوایی و اتوبوس ها همواره بهبود یاید.
تقی زاده گفت: باید شرایطی فراهم شود که مردم احساس کنند که سفر های برون شهری با حمل و نقل عمومی هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ ایمنی بهتر و مطمئن تر است.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: متاسفانه تعداد کشته ها در تصادفات جاده ای به ازای هر یکصد هزار نفر ۲۰ نفر است که با کاهش سفرها با خودروهای شخصی و استفاده از حمل و نقل عمومی این آمار کاهش خواهد یافت.
وی اظهار کرد: حمل و نقل در مسافت های طولانی باید ساماندهی شود که این مساله ارتباط مستقیمی بین قیمت سوخت و تلفات جاده ای وجود دارد که هرچه سوخت ارزان تر باشد تلفات جاده ای بیشتر می شود که در این شرایط باید هزینه سفر با خودروهای شخصی افزایش و سفر با حمل و نقل عمومی کاهش یابد.
نظر شما