به گزارش قدس آنلاین؛ عضو شورای پنجم شهر تهران با اشاره به گزینههای مختلف برخی از فعالان سیاسی و نمایندگان حوزه های انتخابیه شهرستانهای خراسان های سه گانه برای تقسیمات استان تصریح کرد: این موضوع نمی تواند برای مردم و جامعه دستاورداجتماعی، توسعه ای و یا عمرانی داشته باشد.
وی با یادآوری دلایل رسیدن به تقسیم استان خراسان بزرگ به سه استان در در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در۱۳۸۳ خاطرنشان کرد: در آن زمان گزینههای ۵ استانی، چهار استانی و سه استانی مطرح بود که در نهایت استان با گزینه شمالی، رضوی و جنوبی تقسیم شد و شورای نگهبان نیز با این طرح مخالفت نکرد و من نیز به عنوان نماینده دولت با این گزینه به لحاظ کارشناسی موافق بودم.
آخرین استاندار خراسان بزرگ درادامه با اشاره به زمزمههای تقسیم مجدد استان و تشکیل خراسان غربی و شرقی، ابراز داشت: کش دادن مجدد موضوع تقسیم استان غیر منطقی بوده و هیچ ضرورتی مانند آن زمان وجود ندارد و نظرسنجیها در آن زمان نیز نشان میدادند که مردم موافق تقسیم بودند اما امروز اینگونه نیست و بهتر است علاقهمندان به هویت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خراسان به این موضوعات نپردازند.
با بیان این که اگر استان تقسیم نمیشد، این استان به تنهایی از ۷۰ کشور دنیا بزرگتر بود و می توانست در دولت وزیر ویژه داشته باشد، افزود:نقش دولت اصلاحات در تقسیم استان داوطلبانه نبود و برخلاف تصور عمومی، تصمیم تقسیم خراسان تکلیف مجلس به دولت بود و ما فقط مجری بودیم اما این تقسیمات دستاوردهای خوبی در بحث مدیریت بدنبال داشته است.
نظر شما