عبداله‌زاده مهنه-دولت چین با جدا کردن کودکان مستعد از خانواده‌هایشان، آن‌ها را برای مدال‌آوری در المپیک به تمرین‌های طاقت‌فرسا وادار می‌کند.

دولت چین کودکان را به تمرین‌های طاقت‌فرسای ورزشی می‌گمارد + عکس

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی قدس‌آنلاین، حکومت کمونیستی چین در دهه 1980 به منظور پایان دادن به شکست‌های پیاپی ورزشی در میدان‌های بین‌المللی، مقرر کرد که نسلی از قهرمانان و مدال‌آوران المپیک باید تربیت شوند.
به دنبال این دستور، معلمان موظف شدند تا با شناسایی کودکان مستعد در رشته‌های مختلف ورزشی، آن‌ها را به 3 هزار اردوگاه ورزشی بفرستند که دولت برای تربیت نسل مدال‌آور تدارک دیده بود.
روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت: کودکان چینی در این اردوگاه‌ها به‌دور از خانواده تحت تمرین‌های سخت ورزشی قرار می‌گیرند که بیشتر شبیه شکنجه است.
در ژانویه گذشته تصاویر دل‌خراشی از گریه و زاری کودکان چینی در زیر تمرینات سخت منتشر شد. بر پایه گزارش‌ها، بر دیوارهای اردوگاه‌های ورزشی کودکان چین، کلمه «طلا» نقش بسته است که تلاش برای کسب نشان طلا در مسابقات را پیوسته به آن‌ها یادآوری می‌کند.
«لو یینگ»، عضو تیم شنای زنان چین، با انتقاد از شرایط سخت تمرینات در کشورش گفت که در استرالیا با شرایط بسیار راحت‌تر و آزادتری روبه‌رو بوده است.
دیگر قهرمانان سابق چین نیز با اذعان به تمرینات طاقت‌فرسا گفته‌اند که پس از دوره قهرمانی، به دلیل وضعیت جسمی خود نمی‌توانند شغل مناسب پیدا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پيمان IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    3 2
    بابا به خدا گناه دارن اين ديگه چه وعضشه