مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده 100 شهرداری مشهد از اجرای 303 مورد حکم قلع بنا در مشهد خبر داد.

اجرای 303 مورد حکم قلع بنا در مشهد
به گزارش قدس آنلاین  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مسعود ایاز گفت: دستورالعمل جامع برخورد با تخلفات ساختمانی سال گذشته از سوی سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 7 مشهد با همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد تدوین شد و براساس این دستورالعمل 303 مورد حکم قلع بنا به‌مساحت 9 هزار و 193 متر مربع در مشهد طی 8 ماه سال 97 اجرا شد. 

مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده 100 شهرداری مشهد با اشاره به‌ابلاغ دستورالعمل یاد شده به‌مناطق 13 گانه شهرداری به‌منظور اجرا، بیان کرد: این دستورالعمل از فروردین ماه امسال مبنای برخورد و ملاک عمل نیروها و عوامل اجرایی در حوزه ساخت وسازها و برخورد با تخلفات ساختمانی شده است.

وی با اشاره به‌جمع‌آوری 4 هزار و 433 مورد ابزار و مصالح املاک متخلف طی مدت یاد شده، بیان کرد: همچنین در این مدت، 340 مورد جمع‌آوری دیوار و تخریب پی غیرمجاز ثبت شده است.

ایاز درخصوص سایر آمار مرتبط با پیگیری پلمب واحدهای غیرمجاز توضیح داد: 12 هزار و 164 مورد پیگیری در این مورد گزارش شد و 938 مورد نیز رفع پلمب از طریق مجاری قانونی صورت گرفت.

مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده 100 شهرداری مشهد در این زمینه به‌تشکیل دادسرای ناحیه 7 مشهد در سال 96 اشاره کرد و گفت: این دادسرا ویژه رسیدگی به‌امور شهرسازی است، با هدف رسیدگی سریع به‌تخلفات حوزه ساخت و ساز شروع به‌کار کرد.

وی افزود: پس از تشکیل این دادسرا و تدوین و ابلاغ دستورالعمل جامع برخورد با تخلفات ساختمانی در مشهد، ابهاماتی در راستای اجرای آن گزارش شد که به‌منظور رفع این ابهامات کارگاهی با حضور عوامل اجرائیات و نیروهای ادارات نظارت بر ساخت و سازهای مناطق 13 گانه شهرداری در دست برگزاری است.

ایاز ادامه داد: دستورالعمل جامع برخورد با تخلفات ساختمانی دارای 52 ماده است که هر کدام از این مواد در نشست‌هایی که به‌منظور تشریح عملکردها تشکیل می‌شود، به‌بحث و بررسی بیشتر گذاشته می‌شود و مبنای عمل و رفتار عوامل نظارت بر ساخت و سازها قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.