انتخابات

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به نفوذ فضای مجازی در عرصه‌های مختلف اصحاب رسانه باید تولید محتوا در فضای مجازی را جدی بگیرند و از این حوزه بهره‌برداری لازم را داشته باشند.

مطبوعات تولید محتوا در فضای مجازی را جدی بگیرند

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر در مراسم جشن ۲۰ سالگی نشریه آوای کاشمر اولین نشریه محلی این شهرستان که با حضور مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان رضوی، ریاست اداره مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، فرماندار و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، عنوان کرد: کاشمر یکی از شهرستان‌هایی است که بیشترین فعالیت‌ها را در حوزه مطبوعات دارد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: با توجه به این که یکی از رسالت‌های مطبوعات در اختیار گذاشتن اطلاعات صحیح است مطبوعات باید زبان گویای همه سلایق نیز باشند.

وی بیان کرد: در حوزه مطبوعات زمینه همگرایی در استان فراهم و در این راستا نشست‌هایی با اصحاب رسانه با سلایق مختلف برگزار شده است.

تحفه‌گر افزود: تلاش می‌کنیم در بزنگاه‌های مختلف بتوانیم از توان مطبوعات در دفاع از منافع استان بهره ببریم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد رسانه اظهار کرد: در شرایط خاص کشور و تهدیدهای پیش رو، اصحاب رسانه باید با ظرافت‌های فرهنگی بتوانند اوضاع را به خوبی پیش ببرند.
 
در این مراسم فرماندار کاشمر به نقش مطبوعات در توسعه اشاره کرد و گفت: نشریات محلی و رسانه‌ها در فرآیند توسعه منطقه طی سال‌های اخیر نقش به سزایی داشته‌اند و برای جامعه راهگشا بوده‌اند.

محمدعلی نبی‌پور افزود: در مدت کوتاهی که در کاشمر حضور داشته‌ام شاهد نقش موثر مطبوعات و تاثیرگذاری آن‌ها در جریان‌سازی منطقه بوده‌ام.

وی گفت: از مدیران شهرستان انتظار دارم با رسانه‌ها ارتباط تنگاتنگی داشته و از انتقاد گریزان نباشند و به مطالبه‌گری نشریات پاسخ دهند؛ رسانه‌ها نیز باید منصف باشند و مطالبه‌گری منطقی و قانونی را در سطح جامعه نشر دهند.

نبی‌پور عنوان کرد: اگر مطالبه‌گری از مسیر قانونی و درست طی نشود جامعه آسیب می‌بیند اما نشریات می‌توانند به عنوان کانال ارتباطی و انعکاس دهنده نظر مردم و پاسخ مسئولان به خوبی ایفای نقش نمایند.

فرماندار کاشمر افزود: از نشریات انتظار می‌رود با توجه به نقش مهمی که دارند جامعه را سیاست‌زده نکنند؛ کار در عرصه مطبوعات سخت و حرکت برلبه تیغ است، فعالان این عرصه باید به اصول و ارزش‌ها وفادار باشند.

نبی‌پور گفت: دولت تدبیر و امید با نگاهی عمیق به حوزه فرهنگ و هنر بر توسعه کمی و کیفی مطبوعات تلاش می‌کند و حمایت از نشریات را وظیفه خود می‌داند.
منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.