به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، عباس زارع ظهر امروز یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به تجربه راه اندازی خطوط قطار شهری در کلانشهرهای کشور، اظهار کرد: شهرهایی مثل شیراز، تهران و اصفهان تجربه استفاده از خطوط قطار شهری را دارند.
وی ادامه داد: این تجربیات نشان میدهد که نباید انتظار داشته باشیم روز بعد از راه اندازی خطی، واگنهای مترو پر مسافر تردد کنند و ممکن است تا چند سال خطوط چندان مسافرگیر نباشند و تاثیرچندانی بر کاهش ترافیک شهر نداشته باشند.
این عضو شورا افزود: بدون شک بعد از مدتی خطوط مترو به بازدهی مد نظر میرسند و آن زمان است که شاهد کاهش ترافیک درون شهری در شهرهایی مثل کرج خواهیم بود.
وی با تأکید بر اینکه در خصوص پروژههای مانند مترو باید آیندهنگر باشیم، گفت: در استانبول نیز از سالهای بسیار دور مترو ساختهشده و تاکنون توسعه این سیستم با جدیت پیگیری شده است.
رئیس شورای شهر کرج دربخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به وضعیت پروژه متروی کرج ابراز کرد: ارزش کار انجامشده در متروی کرج سه هزار میلیارد تومان است که یا باید این سه هزار میلیارد تومان را نادیده بگیریم یا این پروژه باید بهجایی برسد که آیندگان از آن بهره ببرند.
زارع اضافه کرد: قطعاً هر قسمتی از مترو به مرحله بهرهبرداری برسد قرار نیست در کوتاهمدت معضل ترافیک کرج را کاهش دهد، مترو در درازمدت دوای درد این کلانشهر است.
رییس شورای شهر کرج گفت: مترو مطالبه عمومی مردم است و نمیتوان از کنار این مطالبه جدی به راحتی گذشت.
وی با اشاره به چالشهای پیش روی پروژه متروی کرج ابراز کرد: اعضای شورای شهر معتقدند که ما باید موضوعات و چالش را واقعی ببینیم و یکی از مهترین این چالشها مشکل تامین اعتبار مورد نیاز است که باید فکری به حال رفه این چالش کرد.
انتهای پیام/
نظر شما