تحولات لبنان و فلسطین

رئیس کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و عمران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد گفت: برندسازی علاوه بر ارتقای کیفیت محصول سبب افزایش تولید در داخل و صادرات آن به کشورهای دیگر می‌شود که این امر به طور مستقیم افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی را به همراه دارد.

برندسازی سبب افزایش تولید و صادرات می‌شود

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از دبیرخانه دائمی همایش برندینگ، محسن خندان‌دل با بیان اینکه در دنیای امروز تجارت، رقابت حرف اول را می‌زند و این رقابت است که سبب موفقیت نام‌های تجاری می‌شود، اظهار کرد: نام و نشان تجاری در حقیقت اصالت و فکر خلاقی است که پشت یک محصول قرار دارد و باید توجه داشت که برندسازی فقط سهم شرکت در بازار نیست، بلکه به سهم شرکت در ذهن و خاطره مشتری نیز اطلاق می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و عمران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد افزود: امروزه برندسازی به عنوان ابزاری مهم در تجارت جهانی مطرح است، در بسیاری از حوزه‌ها، سهم بیشتری از بازار در اختیار کالاهایی بوده که متعلق به برندهای معتبر هستند، به این معنا که در مسابقه میان محصولات باکیفیت، کارا و دارای ظاهر یکسان، کالایی برنده است که نام برند قوی‌تر و معتبرتری را به دوش می‌کشد.

وی ادامه داد: برندسازی علاوه بر ارتقای کیفیت محصول سبب افزایش تولید در داخل و صادرات آن به کشورهای دیگر می‌شود که این امر به طور مستقیم افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی را به همراه دارد، اما با وجود اینکه برندها درهای بازارهای تجارت جهانی را به روی ما باز می‌کنند متاسفانه آن طور که باید و شاید به این حوزه توجه نشده و غیاب برندسازی کالاهای با کیفیت تولید داخلی سبب شده حتی بازارهای داخلی نیز در اختیار برندهای خارجی قرار گیرد. 

خندان‌دل بر نبود سیاست‌گذاری‌های قوی از سوی مراجع قانون‌گذار و اجرایی کشور درراستای حمایت از مقوله برند اشاره کرد و گفت: حمایت تنها تامین نقدینگی و سرمایه‌گذاری نیست، ثبت برند، کنترل کیفیت و نظارت و حمایت قطعه‌های پازلی هستند که در کنار هم به موفقیت تولید داخلی می‌انجامند از طرف دیگر تبلیغات، بسته‌بندی، بازاریابی، انتخاب بازار مناسب و قیمت‌گذاری مطلوب نیز سهم بالایی در بقا و موفقیت یک برند ایفا می‌کنند.

رئیس کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و عمران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد در ارتباط با چگونگی توانمندسازی برندها اظهار کرد: وقتی برند در کشور جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند که دیگر نیازی به وجود سازمان‌های بزرگ در کنترل کیفی و میزان استاندارد محصولات نباشد، چراکه صاحب برند برای حفظ سرمایه خود میزان استاندارد و کیفیت محصول خود را ارتقا می‌بخشد، از سوی دیگر این نظارت‌ها باید توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه چرا می‌گوییم نظارت‌ها توسط بخش خصوصی باشد؟، خاطرنشان کرد: حضور غیرکارشناسی دستگاه‌های دولتی در برخی حوزه‌ها سبب شد تا به فضای کسب و کار لطمه وارد شود، در همین راستا نیاز است تا بخش خصوصی به صورت فرادستی بر عملکرد واحدهای صنعتی و تولیدی نظارت داشته باشد، قطعا این نظارت‌ها می‌تواند سبب ارتقای برندها و همچنین به وجود آورنده یک برند جدید شوند.

خندان‌دل با اشاره به اینکه خوشبختانه در چند سال اخیر گام‌های مثبتی درراستای فرهنگ‌ برندسازی از سوی انجمن مدیران صنایع خراسان برداشته شده است، عنوان کرد: بخش خصوصی باید برای توسعه، معرفی و ترغیب و تشویق واحدهای تولیدی و صنعتی این استان برای برندسازی دست در دست انجمن مدیران صنایع خراسان بگذارد و این روند را تسهیل بخشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.