به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره بینالمللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) محمدصادق افراسیابی، درباره اهمیت انتشار محتوای دینی در فضای مجازی گفت: امروزه فضای مجازی به یکی از واقعیتهای زندگی همه ما تبدیل شده است. تعامل هرروزه با مطالب جهان مجازی بر روی بینش و رفتار ما هم تأثیرگذار است. بر این اساس اهمیت وجود محتوای امام رضایی در جهان مجازی مشهود است.
دبیر تخصصی جشنواره جلوههای فرهنگ رضوی در فضای مجازی افزود: با تولید و گسترش پیامهای همسو با مفاهیم رضوی در فضای مجازی، بینش رضوی و رفتار آن حضرت برای عموم افراد ملموستر میشود و میتوان انتظار داشت بخشی از این موارد در جامعه منتشر شده و محور عمل افراد بشود.
وی از همکاری با ۸ شبکه پیامرسان که در فضای مجازی محوریت دارند خبر داد و گفت: برای انتشار محتوای جشنواره رسانههای دیجیتال رضوی با ۸ شبکه پیامرسان همکاری داریم. این رسانهها دست بالای مخاطبان را در فضای مجازی دارند و نشان دادهاند که بر رفتار مخاطبانشان در حوزههای مختلف تأثیرگذار بودهاند.
افراسیابی، با اشاره به اعلام فراخوان هفتمین جشنواره ملی جلوههای فرهنگ رضوی در فضای مجازی، گفت: این جشنواره از سری برنامههای هفدهمین جشنواره بینالمللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است که به همت ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار میشود.
افراسیابی به شبکههای اشتراکگذاری و اپلیکیشن هایی که در این جشنواره همکاری دارند اشاره کرد و گفت: با شبکههای اجتماعی و اپلیکیشنهای روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا، پروفایل و شمس توس، در بخش انتشار محتوای دینی همکاری داریم و همه این شبکهها، محتواهای موردنظر را با هشتگ «#امام_رضا_را_دوست_دارم» منتشر میکنند.
وی یادآور شد: قالبهای عکس نوشته، متن، گرافیک و اینفوگرافی، ویدئو و نماهنگ (کلیپ)، پویانمایی و موشنگرافیک بنا به شرایط هرکدام از شبکهها و اپلیکیشن ها در نظر گرفته شده است. علاقهمندان باید آثاری را که در گروهها یا کانالها و یا صفحات مرتبط با خود منتشر کردهاند از طریق مراجعه به هر یک از شبکههای اجتماعی و اپلیکیشنهای روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا و پروفایل و با انتخاب هشتگ «#امام _رضا_را_دوست_دارم» منتشر کنند.
معاون مرکز فناوری اطلاعات افزود: نیازمندیم که مخاطبان را با آموزشهای لازم توانمند کنیم تا در دام پیامهای ضعیف و نادرست نیافتند.
وی ضمن تأکید بر انتشار پیامهای مناسب با رویکرد امام رضایی گفت: با دفتر تبلیغات اسلامی قم تفاهمنامهای داشتیم و طی آن از ظرفیت طلاب علوم دینی برای تولید محتوا و آموزش تولید محتوای به دیگر فعالان فضای مجازی استفاده میشود.
دبیر تخصصی جشنواره جلوههای فرهنگ رضوی به بحث تولید محتوا در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با همکاری شرکت درسا در یک هزار مدرسه در سراسر کشور، آموزش تولید محتوای سالم و ایمن را برگزار میکنیم. در همین زمینه مجتمعهای فرهنگی دیجیتال در ۳۱ استان در بخش تولید محتوای دینی فعال هستند.
نظر شما