تحولات منطقه

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه جشنواره‌های رضوی باید در سال‌های آتی خودشان را در فضای مجازی بازتولید کنند. شیوه برتر این است که همه جشنواره‌های بنیاد بین المللی امام رضا در فضای مجازی بازتولید شود.

جشنواره‌های بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در فضای مجازی بازتولید شود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) محمدصادق افراسیابی، درباره اهمیت انتشار محتوای دینی در فضای مجازی گفت:  امروزه فضای مجازی به یکی از واقعیت‌های زندگی همه ما تبدیل شده است. تعامل هرروزه با مطالب جهان مجازی بر روی بینش و رفتار ما هم تأثیرگذار است. بر این اساس اهمیت وجود محتوای امام رضایی در جهان مجازی مشهود است.

دبیر تخصصی جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی افزود: با تولید و گسترش پیام‌های همسو با مفاهیم رضوی در فضای مجازی، بینش رضوی و رفتار آن حضرت برای عموم افراد ملموس‌تر می‌شود و می‌توان انتظار داشت بخشی از این موارد در جامعه منتشر شده و محور عمل افراد بشود.

وی از همکاری با ۸ شبکه پیام‌رسان که در فضای مجازی محوریت دارند خبر داد و گفت: برای انتشار محتوای جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی با ۸ شبکه پیام‌رسان همکاری داریم. این رسانه‌ها دست بالای مخاطبان را در فضای مجازی دارند و نشان داده‌اند که بر رفتار مخاطبانشان در حوزه‌های مختلف تأثیرگذار بوده‌اند.

افراسیابی، با اشاره به اعلام فراخوان هفتمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در فضای مجازی، گفت: این جشنواره از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است که به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار می‌شود.

افراسیابی به شبکه‌های اشتراک‌گذاری  و اپلیکیشن هایی که در این جشنواره همکاری دارند اشاره کرد و گفت: با شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا، پروفایل و شمس توس، در بخش انتشار محتوای دینی همکاری داریم و همه این شبکه‌ها، محتواهای موردنظر را با هشتگ «#امام_رضا_را_دوست_دارم» منتشر می‌کنند.

وی یادآور شد: قالب‌های عکس نوشته، متن، گرافیک و اینفوگرافی، ویدئو و نماهنگ (کلیپ)، پویانمایی و موشن‌گرافیک بنا به شرایط هرکدام از شبکه‌ها و اپلیکیشن ها در نظر گرفته شده است. علاقه‌مندان باید آثاری را که در گروه‌ها یا کانال‌ها و یا صفحات مرتبط با خود منتشر کرده‌اند از طریق مراجعه به هر یک از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های روبیکا، چارخونه، آپارات، آخرین خبر، تماشا، نماشا و پروفایل و با انتخاب هشتگ «#امام _رضا_را_دوست_دارم» منتشر کنند.

معاون مرکز فناوری اطلاعات افزود: نیازمندیم که مخاطبان را با آموزش‌های لازم توانمند کنیم تا در دام پیام‌های ضعیف و نادرست نیافتند.

وی ضمن تأکید بر انتشار پیام‌های مناسب با رویکرد امام رضایی گفت: با دفتر تبلیغات اسلامی قم  تفاهمنامه‌ای داشتیم و طی آن از ظرفیت طلاب علوم دینی برای تولید محتوا و آموزش تولید محتوای به دیگر فعالان فضای مجازی استفاده می‌شود.

دبیر تخصصی جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی به بحث تولید محتوا در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با همکاری شرکت درسا در یک هزار مدرسه در سراسر  کشور، آموزش تولید محتوای سالم و ایمن را برگزار می‌کنیم. در همین زمینه مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال در ۳۱ استان در بخش تولید محتوای دینی فعال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.