رییس ستاد سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه اندازی بخش سلول درمانی در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا(ع) در آینده نزدیک خبر داد.

راه اندازی بخش سلول درمانی در بیمارستان امام رضا(ع)؛ به زودی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر جلیل توکل افشار اظهار کرد: این بخش به منظور هدایت پژوهش های پایه در حوزه سلول درمانی و طب بازساختی به بالین و بهره مندی بیماران با حمایت معاونت پژوهش و فناوری، دانشکده پزشکی و بیمارستان امام رضا(ع) راه اندازی می شود.

استاد گروه ایمونولوژی و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: خوشبختانه علم طب بازساختی در تمامی رشته های علوم پزشکی و رشته های مرتبط به کار گرفته می شود و ستاد مانند چتری است که تمام گروه ها را پوشش می دهد.

دکتر توکل افشار با اشاره به اینکه ستاد پژوهش و فناوری سلول های بنیادی دانشگاه از سال ۹۰ در قالب ۴ کمیته راه اندازی شده است، افزود: توسعه زیر ساخت های لازم برای این علم و حمایت از پژوهشگران و اعضای هیات علمی برای به ثمر رساندن فاز بالینی و کاربردی سلول های بنیادی و طب بازساختی، مهمترین هدف ستاد است.

وی تصریح کرد: توسعه طرح های تحقیقاتی اعم از بالینی و پایه و سوق دادن به سمت بالین در راستای منفعت رساندن به بیماران، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی، حمایت از دانشجویان و پیگیری مصوبات ازجمله فعالیت های این ستاد به شمار می رود.

دکتر توکل افشار با بیان اینکه دانشجویان به ویژه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی بهترین و مهمترین پتانسیل در توسعه طب بازساختی و سلول درمانی به شمار می روند و نقش کلیدی در این زمینه دارند، خاطر نشان کرد: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه از دانشجویانی که در این حوزه فعالیت می کنند در قالب ایجاد شرکت های فناور و دانش بنیان حمایت مالی و آموزشی می کند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.