به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسدی اظهار داشت: دوچرخه همواره به عنوان یک وسیله حمل و نقل پاک در سراسر دنیا شناخته شده است. در همین راستا شورای اسلامی پنجم شهر مشهد از همان ابتدای شروع فعالیت خود اقدامات لازم را جهت استفاده صحیح از دوچرخه به جای خودروی شخصی را در ردستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: در حال حاضر با توجه به نگاه ویژه شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد، بیش از ۱۸۰ کیلومتر مسیر سبز اختصاصی دوچرخه در سطح شهر تعبیه شده و قرار است در فاز نخست با تعداد ۴۰۰ دوچرخه و ۴۰ ایستگاه دوچرخه به بهرهبرداری برسد؛ در ادامه نیز این رقم به دو هزار دوچرخه با ۱۵۰ ایستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد با بیان اینکه استفاده از دوچرخه تاثیر بسیار زیادی در کاهش آلودگی هوا کلانشهرها دارد، تصریح کرد: این امر نیازمند یک فرهنگ عمومی در میان شهروندان است؛ اما متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی نه تنها خود از دوچرخه استفاده نمی کنند؛ بلکه با مسدود کردن مسیرهای سبز ویژه دوچرخه و عدم رعایت حقوق شهروندی، باعث دلسرد شدن سایرین در استفاده از دوچرخه می شوند.
اسدی بیان کرد: سد معبر، تردد موتور سیکلت ها و عابران پیاده از مسیرهای دوچرخه از جمله این مشکلات هستند که در صورت عدم رعایت برخی مجبور به اعمال قانون و اقدام توسط مراجع زیربط خواهیم بود.
منبع: تسنیم
انتهای خبر/
نظر شما