به گزارش قدس آنلاین، زهرا اباصلتی مسئول سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این سامانه برای ارائه مشاوره در خصوص کرونا به عموم مردم از ابتدای شیوع کرونا راه اندازی شده است و فقط در مدت کوتاهی فعالیتش متوقف شد.
او افزود: در زمان اوج شیوع ویروس کرونا، تعداد تماسهای مردم برای مشاوره در مورد پیشگیری، درمان و کنترل این بیماری به بیش از هزار تماس در روز رسیده بود.
او افزود: در زمان اوج شیوع ویروس کرونا، تعداد تماسهای مردم برای مشاوره در مورد پیشگیری، درمان و کنترل این بیماری به بیش از هزار تماس در روز رسیده بود.
مسئول سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: میزان تماسهای مردمی با سامانه ۱۹۱ در مورد کرونا هم اکنون به یک پنجم دوران اوج بیماری و کمتر از ۲۰۰ تماس در روز کاهش یافته است.
اباصلتی بیان کرد: همچنان از مردم عزیز تقاضا داریم قبل از هر اقدامی با مشاهده علائم مشکوک و یا لزوم انجام مشاوره ابتدا با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند.
او تصریح کرد: کارشناسان پاسخگوی تماسهای مردمی ۱۹۱ در صورت نیاز، افراد با علائم مشکوک به کرونا را به مراکز خدمات جامع سلامت و یا مراکز بهداشتی نزدیکترین محل سکونت شان هدایت میکنند.
اباصلتی بیان کرد: همچنان از مردم عزیز تقاضا داریم قبل از هر اقدامی با مشاهده علائم مشکوک و یا لزوم انجام مشاوره ابتدا با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند.
او تصریح کرد: کارشناسان پاسخگوی تماسهای مردمی ۱۹۱ در صورت نیاز، افراد با علائم مشکوک به کرونا را به مراکز خدمات جامع سلامت و یا مراکز بهداشتی نزدیکترین محل سکونت شان هدایت میکنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای خبر/
نظر شما