به گزارش قدس آنلاین، خلیل الله کاظمی معاون عمران، حملونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با توجه به مطالبه چندساله مردم منطقه شهید چراغچی و تاکید شهردار مشهد عملیات اتصال ابوطالب جنوبی به شمالی با احداث یک تقاطع غیرهمسطح بتنی آغاز گردیده است.
او افزود: اتصال ابوطالب جنوبی به شمالی موجب رشد اقتصادی منطقه، افزایش امنیت منطقه شهید چراغچی و کاهش ترافیک خواهد شد و با توجه به دستور شهردار مشهد در دستور کار قرار گرفته است.
معاون عمران، حملونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: سازه این پل بتنی و با تیرهای از پیش ساخته است و طول این پل با احتساب رمپها در مجموع ۴۵۰ متر میباشد. عرض سواره رو در دو مسیر رفت و برگشت ۲۳ متر بوده و این پروژه دارای هشت دهانه هر کدام به عرض ۲۳ متر میباشد.
معاون عمران، حملونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: سازه این پل بتنی و با تیرهای از پیش ساخته است و طول این پل با احتساب رمپها در مجموع ۴۵۰ متر میباشد. عرض سواره رو در دو مسیر رفت و برگشت ۲۳ متر بوده و این پروژه دارای هشت دهانه هر کدام به عرض ۲۳ متر میباشد.
کاظمی بیان کرد: تا الان اقدامات خوبی در این پروژه صورت گرفته که میتوان به اجرای خاکبرداری ۳۵ هزار مترمکعب، خاکریزی ۲۰ هزار مترمکعب، اساس و زیراساس ۱۰ هزار مترمکعب، جدول گذاری به طول ۴۵۰۰ متر، اجرای قالب شامل دیوار، عرشه، ستون و کوله ۴۰۰۰ مترمربع، اجرای شمع ۵۷ عدد، تولید تیرپیش ساخته ۲۳ متری ۷۲ عدد، آرماتوربندی به مقدار ۱۲۰۰ تن، قطعات پیش ساخته خاک مسلح و قرنیز بتنی ۲۱۰۰ عدد و بتن ریزی از عیار ۱۵۰ الی ۴۵۰ به مقدار ۷۵۰۰ مترمکعب اشاره نمود.
او در مورد اقداماتی که در هفته آینده انجام میشود تصریح کرد: در هفته پیش رو اقداماتی همچون قالب بندی و بتن ریزی کانال روی عرشه و رمپ ها، جدول کاری رمپهای خاک مسلح برای دوربرگردانهای زیر عرشه و اتوبوسرانی، قالب بندی، آرماتوربندی و بتن ریزی دهانه هشتم و دیافراگم A۲، عایق کاری عرشه و همچنین لایههای اساس و زیراساس در ضلع شمال و جنوب پروژه صورت میپذیرد.
معاون عمران، حملونقل و ترافیک شهرداری مشهد تاکید کرد: هم اکنون این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۷۲/۵ درصدی برخوردار است و تا ۴۹ روز دیگر به بهره برداری میرسد.
او در مورد اقداماتی که در هفته آینده انجام میشود تصریح کرد: در هفته پیش رو اقداماتی همچون قالب بندی و بتن ریزی کانال روی عرشه و رمپ ها، جدول کاری رمپهای خاک مسلح برای دوربرگردانهای زیر عرشه و اتوبوسرانی، قالب بندی، آرماتوربندی و بتن ریزی دهانه هشتم و دیافراگم A۲، عایق کاری عرشه و همچنین لایههای اساس و زیراساس در ضلع شمال و جنوب پروژه صورت میپذیرد.
معاون عمران، حملونقل و ترافیک شهرداری مشهد تاکید کرد: هم اکنون این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۷۲/۵ درصدی برخوردار است و تا ۴۹ روز دیگر به بهره برداری میرسد.
منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای خبر/
نظر شما