به گزارش قدس آنلاین، خلیلالله کاظمی صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث چپگرد بزرگراه پیامبر اعظم(ص) به بزرگراه آیتالله هاشمیرفسنجانی (چپگرد حاج قربان) اظهار داشت: دو سال پیش در جلسات بررسی پروژههای ترافیک شهری و در پی مطالعات به روز شده احداث دوربرگردان پیامبر اعظم (ص)، چپ گرد ناصری و... در دستور کار قرار دادیم.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: بالغ بر ۹۰ درصد آنچه مصوب کرده بودیم به اتمام رسیده است و یا در حال اتمام است.
کاظمی افزود: خودروهایی که میخواهند وارد بزرگراه آیتالله رفسنجانی شوند باید ۵ کیلومتر مسیر طی کنند. از طرف دیگر دوربرگردان فعلی سبب بروز حادثه، ترافیک، افزایش مصرف سوخت، زمان و آلودگی هوا میشود.
وی خاطرنشان کرد: این منطقه در شریان ورودی شهر است. لذا نمی شد تداخل ترافیکی زیادی ایجاد کنیم پس توسط قرارگاه خاتم به روش سگمنتال این پروژه را انجام میدهیم.
کاظمی با اشاره به اینکه طول این چپگرد ۶۱۰ متر، عرشه ۴۴۰ متر، رمپ ۱۷۰ متر و عرض آن ۹.۵ متر است تصریح کرد: زمان پروژه ۱۰ ماهه خواهد بود. اعتبار این پروژه با در نظر گرفتن تملکها ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. در ادامه این پروژه دوربرگردان دیگری نیز در آینده احداث خواهد شد.
پروژههای کوچک مقیاس و بزرگ مقیاس باید متوازن باشد
محمدهادی مهدینیا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهرمشهد نیز در این مراسم اظهار داشت: ما در برنامه عملیاتی سال ۹۷ یکی از مهمترین دغدغههایی که داشتیم توجه یک اندازه به پروژههای خودرو محور و انسان محور بود.
مهدی نیا خاطرنشان کرد: در محلات پروژههای کوچک اما زیادی را انجام و به این صورت به پروژهها توازن دادیم. عملکرد شورای پنجم در مقایسه با کلانشهرهای دیگر مثال زدنی است.
وی تصریح کرد: در منطقه ۱۲، پارکها، پیادهراهها و قطار شهری در حال انجام است و این منطقه میتواند نمونه باشد. سعی کردیم رویکردمان تامین مسکن قشر متوسط باشد.
مهدی نیا عنوان کرد: باید بتوانیم سرعت خودروها را در مناطق شهری ۳۰ کیلومتر در ساعت نگه داریم. پیشنهاد میکنم از منطقه ۱۲ که تازه ساز است شروع شود.
منبع: تسنیم
انتهای خبر/
نظر شما