حجت الاسلام کفیل گفت: امام سجاد علیه السلام به ما می آموزند که مال خود را با پرداخت زکات صدقه و انفاق پاک کنید.

ماه رمضان فرصت پاک کردن مال

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام «محمدصادق کفیل»، رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه  با اشاره به چگونگی ارتباط با پروردگار عالم و پیوند اجتماعی با دیگران در ادعیه امام سجاد علیه السلام گفت:به گفته امام سجاد علیه السلام در دعای ۴۴ صحیفه سجادیه جامعیتی برای چگونگی اعمال و رفتار ما در ماه مبارک رمضان  وجود دارد.

وی افزود:  چطور انسان وقتی به حریم و بارگاه ائمه معصومین مشرف می شود تمام خواسته ها و نیازهای خود را عرضه می دارد تا به واسطه  وجود آن امام معصوم خداوند متعال به انسان نگاه کند، در این دعا نیز امام سجاد علیه السلام به انسان یاد می دهد که با خداوند متعال جامع گفتگو کند و تک بعدی نباشد.

حجت الاسلام کفیل تصریح کرد:  امام سجاد علیه السلام بعد از توجه دادن انسان به نماز و پیوندهای اجتماعی با ارحام  و همسایگان  به جایگاه اقتصادی و حق الناس می پردازند و می فرمایند که اگر حدی گردنمان است آن را در ماه مبارک رمضان پاک کنیم چرا که ماه مبارک رمضان فرصت تسویه حساب و پرداخت حق الله و حق الناس است و چه خوب است که همه ما این شب ها را شب حقوق مالی و تسویه حساب  خلق خدا قرار دهیم.

 وی افزود: امام سجاد علیه السلام به ما می آموزند که  مال خود را با پرداخت زکات صدقه و انفاق پاک کنید و پس از توجه دادن به این موضوع مهم  ایشان همه را متوجه ارتباط اجتماعی با دیگران و اهمیت آن می کنند.

رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه عنوان کرد:  ایشان می فرمایند که اگر کسی از ما دوری جست و هجرت کرد به سوی او که برادر دینی مان است برگردیم. و اگر کسی  به ما ظلم کرده او را ببخشیم و اگر کسی با ما دشمنی داشته است با او مصالحه کنیم. البته باید به این نکته توجه کرد که امام سجاد علیه السلام شاخصی را برای گرفتن دوست بیان می‌کنند و آن این است که انسان هیچ گاه نباید با کسی که در راه خدا و برای خدا دشمنی کرده دوستی کرد.

 وی خاطرنشان کرد: از این‌رو مصالحه با دشمن که در دعای امام سجاد علیه السلام اشاره شده است استثنایی دارد که همان دشمن با خداست. در واقع ما هیچ وقت با دشمن در راه خدا منصف نخواهیم شد از این رو دشمنی آمریکا، اسرائیل،   ایادی کفر و استکبار جهانی با خداست که با آنها منصف نخواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.