معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای خراسان رضوی گفت: شهرستان بینالود (طرقبه شاندیز) دارای بالاترین مصرف سرانه آب در بین شهرستان‌های خراسان رضوی است و علت این سرانه بالا هم وجود فضای سبز خانگی، باغات، باغ ویلاها و باغ تالارها در این شهرستان است.

«طرقبه و شاندیز» بالاترین مصرف سرانه آب در بین شهرستان‌های خراسان رضوی را دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، مهدی جهان‌طلب با اشاره به توسعه ساخت و ساز باغ ویلا در منطقه اظهار کرد: مصرف آب در این واحدها با وجود برخورداری از انشعاب مجاز در حد بالایی قرار دارد.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای خراسان رضوی ابراز کرد: شهرستان بینالود (طرقبه شاندیز) دارای بالاترین مصرف سرانه آب در بین شهرستان‌های خراسان رضوی است و علت این سرانه بالا هم وجود فضای سبز خانگی، باغات، باغ ویلاها و باغ تالارها در این شهرستان است.

وی با اشاره به ورود سالانه بیش از ۲۸.۵ میلیون خودرو به شهرستان بینالود افزود: چنانچه میانگین سرنشین هر خودرو سه نفر درنظر گرفته شود، هر سال ۶۰ میلیون نفر وارد طرقبه و شاندیز می‌شوند که فشار مضاعفی را به منابع آب منطقه تحمیل می‌کند.

جهان‌طلب از انشعاب‌های غیرمجاز به عنوان چالش مهم بخش آب شهرستان بینالود نام برد که در صورت تشدید و برخورد قانونی و قضایی با متخلفان، کمبود آب مشترکان دارای مصرف متعادل برطرف خواهد شد.

وی یادآور شد: انشعاب‌های غیرمجاز نقش زیادی در افزایش آب بدون درآمد در امور آب و فاضلاب طرقبه شاندیز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.