انتخابات

دولت ژاپن اعلام کرد که اقتصاد این کشور طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی (ژوئیه تا سپتامبر) نسبت به سه ماهه قبل در مقیاس سالانه ۳ درصد کاهش داشته که اولین افت در دو فصل اخیر است.

کاهش ۳ درصدی تولید ناخالص داخلی ژاپن

به گزارش قدس آنلاین، از شبکه خبری "ان. اچ. کی"، دفتر کابینه دولت ژاپن روز دوشنبه افزود همه گیری جهانی کرونا هزینه کرد مصرف کننده که بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد، کاهش داده است.

بر اساس این گزارش، صادرات نیز به دلیل کاهش تولید خودرو به دلیل کمبود جهانی تراشه و قطعات خودرو کاهش یافته است.

گزارش حاکی است، صادرات ژاپن در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته رشد داشته و برای هفتمین ماه متوالی افزایش را تجربه کرده است اما ژاپن برای دومین ماه متوالی دچار کسری تجاری بود که نشان دهنده فشاری است که به دلیل افزایش قیمت نفت خام متحمل می شود.

وزارت دارایی ژاپن می گوید که صادرات ماه گذشته به احتساب ین ۱۳ درصد رشد داشته است.

صادرات فولاد به کره جنوبی و صادرات نیمه هادی ها و قطعات الکترونیکی دیگر به چین افزایش داشت. اما صادرات خودرو به شدت افت کرد و کاهش ۴۰.۳ درصدی داشت. تولیدات خودروسازان به دلیل کمبود نیمه هادی ها و مشکلات تولید قطعات در جنوب شرقی آسیا همچنان کاهش داشته است.

از سوی دیگر میزان واردات نیز با ۳۸.۶ درصد افزایش، هشتمین ماه رشد متوالی را رقم زد. قیمت واردات نفت خام به احتساب ین حدود ۶۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت که باعث افزایش شدید واردات در کل شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.